آخرین اخبار

15. مهر 1399 - 13:14   |   کد مطلب: 37042
دانش‌آموز شهید «حسن‌مراد مرادی» متولد ۱۳۴۰ از روستای کَمَک شهرستان اسدآباد که به دست کومله تیرباران شد و به شهادت رسید.

به گزارش آوای سیدجمال، دانش‌آموز شهید «حسن‌مراد مرادی» فرزند حق‌مراد متولد ۱۳۴۰ از روستای کَمَک، شهر اسدآباد با خانواده به شهر هجرت کرد. شهید مرادی دارای خانواده‌ای کاملاً دینی و مقید به احکام و شئونات اسلامی بود. هر سه برادر شهید مرادی از رزمندگان بوده و لباس رزم پاسداری و دفاع از کشور و اسلام به تن داشتند و خدمات قابل تقدیری به مردم و کشور ارائه می‌کردند؛ خانواده‌ای پرهیزگار نجیب و مردمی و با اخلاق رضایت‌بخش مذهبی.

 

حسن‌مراد نیز در زمان آغاز انقلاب اسلامی ۱۷ سال بیشتر نداشت که یکی از پیروان حضرت امام خمینی(ره) در نهضت حسینی مردم ایران بود و یکی از فعالان در این زمینه و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از حامیان استوار انقلاب و جمهوری اسلامی بود.

 

برای دفاع از آرمان‌های امام(ره) و مرزهای کشور اسلامی با تعدادی از دوستان از جمله شهدای پنج تن دانش‌آموز قله شنام به جبهه‌های مریوان اعزام و در عملیات قله شنام مجروح می‌شود که در اعزام به بیمارستان همراه کیانوش گلزار راغب که او نیز از مجروحین عملیات قله شنام بود به دست حزب منحله کومله اسیر شدند .

 

حسن‌مراد بعد از شکنجه‌های ظالمانه با نبات‌علی فتاحی برادر بزرگ‌تر کیانوش گلزار راغب که با شنیدن عملیات شنام برای کسب اطلاعات از برادر و دیگر نیروهای اسدآبادی به مریوان رفته بود و او نیز اسیر شده بود اعدام شدند.

 

نبات‌علی شجاعانه در برابر منافقین ایستاده و در بحث ایدئولوژی مباحث خوبی را مطرح کرد و در نهایت محکوم به اعدام شد.

 

منافقین به علت همین تفکرات مذهبی از دست او عصبانی شده و به خاطر همین حسن‌مراد و فتاحی را تیر باران کردند ولی کیانوش در اسارت آنها ماند و با علم به شهادت برادرش بعد از ۱۴ ماه آزاد شد.

 

پیکر مطهر حسن‌مراد و فتاحی طی پیگیری و مراحلی در گلزار شهدای سنندج به دیار باقی سپرده شدند.

روحشان شاد و خاطرشان جاودان .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal