آخرین اخبار

23. مهر 1399 - 8:40   |   کد مطلب: 37102
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: افرادی که اهل خشونت هستند و قانون را قبول ندارند جزو ما نیستند، چرا که نه قانون، نه اسلام و نه سیاست‌های نظام اجازه این نوع برخورد را نمی‌دهد.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: زمانی که امام علی(ع) وارد کوفه شدند مجموعه‌ای را با نام "شرط الخمیس" به جهت حضور در عرصه جهاد و نبرد و تامین امنیت جامعه و شهر در زمان صلح ایجاد کردند که اگر این ماجرا را در تاریخ بررسی ‌کنیم، همانند فعالیت‌هایی است که امروز در نیروهای مسلح شاهد آن هستیم.

 

 

وی با بیان اینکه وظایف شرط الخمیس منطبق با وظایف نیروی انتظامی و نیروهای مسلح ما است، گفت: اصحاب حضرت، همچون مقداد و ابوذر را باید جزئی از نیروی انتظامی بدانیم، چرا که وظایف و ویژگی‌های آنان دقیقا همانند ویژگی‌های نیروی‌های مسلح ما می‌باشد.

 

 

امام جمعه همدان افزود: از ویژگی‌های نیروهای شرط الخمیس باید به ولایت‌پذیری و ایستادگی تا پای جان برای امنیت اشاره کرد، امنیتی که حضرت امیر توجه خاصی به آن داشتند.

 

 

وی با تاکید بر اهمیت مسئله امنیت و خدمت در این عرصه مطرح کرد: بنده باید از همه پرسنل نیروی انتظامی و همه نیروهای مسلح به خاطر زحمات و رشادت‌هایی که برای ایجاد امنیت و خدمت رسانی به مردم انجام می‌دهند تشکر کنم و به خاطر داشته باشید که شما ادامه دهنده همان حرکت مقدسی هستید که دیروز از کوفه شروع شد و در زمان ظهور حضرت و تقدیم پرچم به ایشان در کوفه به پایان خواهد رسید.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به قانون اساسی، متولی ایجاد امنیت داخلی در کشور را نیروی انتظامی برشمرد و خاطر نشان کرد: برای بررسی میزان موفقیت نیروی انتظامی باید به برآیندهای بیرونی آن بپردازیم که با مشاهده آن باید بگوییم انصافا نیروی انتظامی در این زمینه موفقیت خوبی را کسب کرده است.

 

 

وی تصریح کرد: امروز در پرخطرترین منطقه عالم، امنیت در کشور برقرار است امنیتی که حاصل فعالیت‌های نیروهای مسلح ما است، امنیتی که همه به آن تاکید دارند و باید مراقب آن باشیم و از آن حفاظت کنیم.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه این امنیت ناشی از سرمایه اجتماعی نیروهای مسلح که همان اعتماد و مشارکت عمومی مردم است، می باشد، گفت: شرایط امروز با ده سال گذشته بسیار متفاوت است، چرا که امروز با فعالیت‌هایی در فضای مجازی روبرو هستیم که می‌تواند برای امنیت ملی خطر آفرین باشد.

 

 

وی با اشاره به اینکه در این فضا کارها پیچیده‌تر و جرایم حرفه‌ای‌تر شده است، بر مدیریت هوشمندانه نیروهای مسلح تاکید کرد و ابراز داشت: امنیتی که در قانون اساسی وجود دارد به معنای امنیت عمومی برای همه مردم فارغ از دین و مذهب و زبان است و این وظیفه در جامعه بر عهده نیروی انتظامی است.

 

 

امام جمعه همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای نیروی انتظامی، بیان کرد: سربازان ما به عنوان فدائیان امنیت و ناموس کشور، به دلیل ایجاد امنیت در مرزها به شهادت رسیدند و تمام شهدا و رزمندگان ما تاکیدی بر این رشادت‌ها است.

 

 

وی در بخشی دیگر با بیان اینکه امر به معروف مبتنی بر مهرورزی است و با پرخاشگری و تعرض به حقوق دیگران رابطه‌ای ندارد، مطرح کرد: افرادی که اهل خشونت هستند و قانون را قبول ندارند جز ما نیستند، چرا که نه قانون، نه اسلام و نه سیاست‌های نظام اجازه این نوع برخورد را نمی‌دهد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیروی انتظامی را مظهر قانون گرایی و دفاع از قانون معرفی کرد و گفت: امر به معروف هیچگاه فراتر از عمل به قانون نخواسته و نمی خواهد و لذا نیروی انتظامی باید نسبت به اجرا شدن قوانین مصوب دارای حساسیت باشد.

 

 

وی قانون حجاب و عفاف را همانند دیگر قانون‌های کشور دانست که باید به آن عمل شود و ابراز داشت: نیروی انتظامی باید این قانون همچون قوانین دیگر نیز با حساسیت برخورد کند و به یاد داشته باشیم که حجاب و عفاف جزیی از امر به معروف به عنوان یک گستره بزرگ است که مبتنی بر مهرورزی می‌باشد.

 

 

امام جمعه همدان در ادامه با تاکید بر لزوم انجام مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی کرونا، خاطر نشان کرد: عده‌ای بیان می‌کنند که تصمیمات ستاد کرونا را قبول نداریم، اما زمانی که این مصوبات به عنوان قانون مطرح می‌شود لازم الاجرا است و باید به آن ملتزم باشیم، حتی اگر آن قانون را قبول نداشته باشیم و لذا امروز همه مردم را به قانون پذیری و رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا دعوت می‌کنم.

 

 

وی خواستار ایجاد و تقویت حس مسئولیت پذیری در بین کارکنان نیروهای مسلح شد و عنوان کرد: امروز باید مسائل اقتصادی کارکنان نیروی انتظامی مورد نظر فرماندهان باشد چرا که این عزیزان دائما در حال ارائه خدمت به مردم در تمام روزهای سال و ساعات شبانه روز بدون تعطیلی هستند.

خبرگزاری حوزه

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal