آخرین اخبار

27. مهر 1399 - 16:40   |   کد مطلب: 37137
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد خبر داد
واکسیناسیون 600 قلاده سگ صاحبدار در اسدآباد
عادل بصیری‌محمدپور گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۰۰ قلاده سگ صاحب دار مورد واکسیناسیون قرار گرفته اند و تا پایان سال این رقم به بیش از ۱۲۰۰ قلاده خواهد رسید.

به گزارش آوای سیدجمال، عادل بصیری‌محمدپور اظهار کرد: تعداد ۷۲۵۰ رأس دام سنگین شهرستان در بازه زمانی ۱۵ شهریور تا ۲۰ مهر امسال(به مدت ۳۵روز) به صورت رایگان در  واحدهای روستایی با اولویت پرتردد، پرتراکم و کانون های ادوار گذشته علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

 

 

وی با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به جهش تولید و سلامت و اقتصاد خانوارهای روستایی و پیشگیری از انتقال بیماری فاز واکسیناسیون رایگان دام سنگین شهرستان علیه بیماری تب برفکی در دو بخش دولتی و خصوصی زیرنظر کارشناسان اداره دامپزشکی به بهترین شکل ممکن انجام گرفت، خاطرنشان کرد: پوشش گسترده واکسیناسیون جمعیت دامی در شهرستان به گونه ای انجام شده که تاکنون هیچ گونه گزارش بیماری تب برفکی یا کانونی در شهرستان مشاهده و یا گزارش نشده است.

 

 

بصیری محمدپور یادآور شد: اگرچه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد اما باید توجه داشت که صرفاً نمی‌توان به صورت صددرصد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای و کنترل تردد دام توسط دامداران در کنار واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار مؤثر است.

 

 

وی همچنین با اشاره به واکسیناسیون سگ های صاحب دار شهرستان گفت: اداره دامپزشکی اسدآباد به صورت رایگان در طول سال اقدام به واکسیناسیون علیه بیماری هاری می کند که در همین راستا از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۰۰ قلاده سگ صاحب دار مورد واکسیناسیون قرار گرفته اند و تا پایان سال این رقم به بیش از ۱۲۰۰ قلاده خواهد رسید.

 

 

بصیری محمدپور در ادامه با اشاره به فعالیت ۲۰۰ واحد عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان اظهار کرد: این تعداد واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی به صورت مستمر در راستای بهداشت و سلامت شهروندان توسط کارشناسان دامپزشکی مورد بازرسی قرار می گیرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal