آخرین اخبار

5. آبان 1399 - 18:47   |   کد مطلب: 37183
پروفسور یعقوب محمدی فر با بیان اینکه امروز دانشگاه‌ها به این بلوغ فکری رسیده‌اند که خود تصمیم بگیرند، افزود: یکی از مشکلات جدی دانشگاه‌ها تصمیماتی است که خارج از مراکز آموزش عالی برای دانشگاه‌ها گرفته شده و موجب عدم کارایی لازم شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، پروفسور یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا هم با قدردانی از تلاش آقای گودرزی و معرفی آقای مرادی مخلص به‌عنوان سرپرست جدید دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی، اظهار کرد: مدیریت دانشگاه با مدیریت دیگر مراکز تفاوت دارد به گونه ای که دانایی محور است و حکومت‌داری بر دانایان کاری بس دشوار است.

 

وی با بیان اینکه کار مدیریتی فرماندار را ارج می‌نهیم و مدیریتشان بر آحاد جامعه است، افزود: اما مدیریت در دانشگاه مدیریت بر متخصصانی است خود را صاحب‌نظر می‌دانند و این کار ظریف و حساس است.

 

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: تربیت، پژوهش و کارآفرینی قابلیت‌های دانشگاه است و امروز در مأموریت گرا شدن دانشگاه‌ها چند موضوع ملی و کارکرد بین‌المللی مطرح است.

 

همدل کردن اساتید وظیفه رئیس دانشگاه است

وی تأکید کرد: امروز کار مدیریتی در دانشگاه در همدل کردن اساتید و جهت‌بخشی به آن‌ها، به‌کارگیری پتانسیل عظیم فرهیختگان است.

 

محمدی فر با بیان اینکه امروز دانشگاه‌ها به این بلوغ فکری رسیده‌اند که خود تصمیم بگیرند، افزود: یکی از مشکلات جدی دانشگاه‌ها تصمیماتی است که خارج از مراکز آموزش عالی برای دانشگاه‌ها گرفته شده و موجب عدم کارایی لازم شده است.

 

رتبه 15 تولید علم را داریم اما در اقتصاد لنگ می زنیم

وی با بیان اینکه ما در بسیاری از عرضه‌ها می‌خواهیم ورود کنیم که موانع قانونی وجود دارد، افزود: این در حالی است که ما امروز 15 یا 16 کشور تولیدکننده علم و پژوهش هستیم و چرا نباید در اقتصاد رتبه 16 را نداشته باشیم!.

 

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه اگر تصمیم می‌گیریم که کنکور دکتری ما یک قاضی در دیوان عدالت اداری تعیین کند چه رتبه‌ای باشد، مرگ دانشگاه‌هاست، گفت: البته در دانشگاه‌های دنیا رئیس دانشگاه تصمیم نمی‌گیرد بلکه اختیار را به استاد داده‌اند که دانشجو را خود انتخاب کند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal