آخرین اخبار

25. آبان 1399 - 11:08   |   کد مطلب: 37375
مدیر فنی اداره جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از تولید و برداشت سالیانه بیش از ۷۰۰۰ تن انواع حبوبات از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، علی سرخوش در گفت‌وگو با ما، با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال ۴۳۱۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان به کشت حبوبات اختصاص پیدا کرده است که اراضی دیم چهاردولی و کلیایی از عمده ترین مناطق کشت حبوبات شهرستان به شمار می رود.

 

 

وی نخود دیم، عدس و لوبیا را از عمده حبوبات کشت شده این شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: از ۴۳۱۰ هکتار کشت حبوبات در شهرستان حدود ۳۷۸۰ هکتار به کشت نخود دیم، ۵۰۰ هکتار عدس و ۳۰ هکتار به کشت لوبیا اختصاص دارد که به طور متوسط از این میزان سطح زیرکشت در مجموع ۷۲۲۸ تن حبوبات توسط بهره برداران برداشت شده است.

 

 

سرخوش با اشاره به برداشت ۴۱۵۸ تن نخود دیم، ۳۰۰۰ تن عدس و ۷۰ تن لوبیا از سطح زیرکشت اراضی دیم حبوبات این شهرستان مطرح کرد: تولید هر ساله حبوبات پاسخگوی نیاز شهرستان بوده و حتی  مازاد آن به خارج از استان ارسال می شود و گرانی حبوبات در شهرستان توجیهی نداشته و قطعاً دلالان و واسطه ها یکی از مهمترین دلایل گرانی های اخیر حبوبات به شمار می رود.

 

 

وی در ادامه تأکید کرد: انتظار است بهره برداران شهرستان در رابطه با کشت حبوبات در راستای کیفیت و کمیت محصول و افزایش عمل تا ۲.۵ برابر و مقرون به صرفه بودن و افزایش درآمد هر ساله نسبت به کشت محصول فوق به صورت پاییزه و انتظاری در اراضی دیم اقدام کنند و کشت حبوبات خود را از بهار به پاییز انتقال دهند.

 

 

مدیر فنی اداره جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد در پایان تصریح کرد: متأسفانه شهرستان اسدآباد در بحث کشت انتظاری حبوبات دارای متقاضی نیست که علف های هرز و نیز گرانی سموم شیمیایی کنترل علف های هرز از دلایل این امر به شمار می رود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal