آخرین اخبار

28. آبان 1399 - 11:23   |   کد مطلب: 37403
سرهنگ رضا عزیزی گفت: از مزایای وجود نیوجرسی در گردنه اسدآباد بروز سانحه خسارتی حتی در صورت انحراف و خروج خودرو از جاده اصلی است اما در غیر اینصورت شاهد سوانح رخ به رخ خواهیم بود.

به گزارش آوای سیدجمال، سرهنگ رضا عزیزی رئیس پلیس راهور استان همدان اظهار داشت: نبود نیوجرسی در وسط جاده موجب ورود خودروها به مسیر وسایل نقلیه عبوری از مسیر مقابل و بروز تصادف رخ به رخ و واژگونی شده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین وجود نیوجرسی در وسط جاده یک اثر روانی بر روی رانندگان نیز دارد و از سبقت و سرعت غیرمجاز به علت هراس از برخورد با نیوجرسی پرهیز می شود.

 

 

رییس پلیس راه استان همدان افزود: از دیگر مزایای وجود نیوجرسی در گردنه اسدآباد بروز سانحه خسارتی حتی در صورت انحراف و خروج خودرو از جاده اصلی است اما در غیر اینصورت شاهد سوانح رخ به رخ خواهیم بود.

 

 

سرهنگ عزیزی بیان کرد: همچنین باید سیستم روشنایی را بین دو لاین جاده انتقال داده و آن را تقویت کرد تا رانندگان به راحتی بتوانند جاده و مسیر مقابل را ببینند.

 

 

وی گفت: گردنه اسدآباد به طول ۱۵ کیلومتر یکی از مقاطع حادثه خیر این استان محسوب می شود به گونه ای که سالانه ۱۵ تن در سوانح رانندگی این گردنه جان خود را از دست می دهند.

 

 

رییس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه هشت ماهه امسال هفت نفر در این گردنه جان باختند افزود: بیشترین میزان سوانح در قسمت گردنه به سمت شهر اسدآباد رخ می‌دهد چرا که رانندگان با رسیدن به این محدوده با سرعت بالا و غیرمجاز وارد شهر می‌شوند.

 

 

سرهنگ عزیزی اظهار داشت: تصادف در این محور محدود به ساعت خاصی نمی شود اما هنگام بارندگی به علت لغزنده شدن سطح جاده و تردد رانندگان با سرعت غیرمطمئنه میزان سوانح به طور چشمگیری افزایش می یابد.

 

 

وی گفت: وجود پیچ و شیب تُند نیز در بروز سانحه تاثیر گذار بوده است و کامیون ها و کشنده ها نیز به جای تردد با سرعت کم در قسمت شیب گردنه برخی مواقع با سرعت بالا تردد کرده و به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه عامل بروز سانحه می‌شوند.

 

 

رییس پلیس راه استان همدان افزود: بیشتر متوفیان سوانح جاده ای در گردنه اسدآباد افراد غیربومی بوده چرا که آنها به این مسیر آشنایی دقیقی ندارند.

 

 

سرهنگ عزیزی یادآوری کرد: در تصادف چند روز پیش یک دستگاه تریلی حامل کنتور گاز وارد لاین مقابل شده و وجود خاکریز از سقوط این وسیله نقلیه به دره جلوگیری کرد.

منبع: ابرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal