آخرین اخبار

29. آبان 1399 - 10:26   |   کد مطلب: 37416
مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی شهرستان اسدآباد از تجهیز مرکز ۱۶ ساعته اسدآباد در مبارزه با بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، فتح‌الله اشرافیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به عملکرد گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در مبارزه با بیماری کرونا اظهار کرد: در شیوع این بیماری ارسال دستورالعمل کشوری بیماری کرونا برای مراکز بهداشتی _درمانی دولتی و خصوصی و درمانگاه تامین اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.

 

 

وی به تدوین برنامه عملیاتی معاونت بهداشتی و درخواست خرید وسایل حفاظت فردی اشاره کرد و گفت: انتخاب پزشک فوکالپوینت از دیگر اقدامات بود.

 

 

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی اسدآباد با اشاره به بازدید مکرر از بخش تریاژ و بخش‌های بیمارستان خاطرنشان کرد: در حوزه آگاهی و اطلاع‌رسانی به عموم مردم چادرهایی راه‌اندازی شد.

 

 

وی به کنترل بیماری از درب منزل اطرافیان بیماران مشکوک به کرونا اشاره کرد و افزود: غربالگری افراد در وروری و میادین شهر مورد توجه بود.

 

 

اشرافیان با اشاره به نمونه‌گیری از بیماران بستری در بیمارستان و با تشخیص نمونه مثبت پیگیری بیماری از اطرافیان بیمار گفت: ارائه خدمات در مرکز ۱۶ ساعته برای بیماران سرپایی مشکوک به کرونا از ساعت ۸ صبح تا ۲۱ حائز اهمیت بود.

 

 

وی با بیان اینکه تب‌سنجی در مراکز خاص مثل محل نماز جمعه و در شب قدر، رحلت امام(ره) و امتحانات دانش‌آموزان مدارس و دانشگاه‌ها و نیز برای پرسنل نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انجام شده است افزود: غربالگری جمعیت ۱۰۰ هزار نفری زیر پوشش در سه مرحله در کلینیک امید توسط نیروهای بهداشتی و جهادی و ثبت در سامانه سیب از دیگر اقدامات بوده است.

 

 

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی اسدآباد با بیان اینکه نمونه‌گیری سواپ از ۵۰ نقطه بیمارستان حضرت قائم(عج) در خصوص کنترل عفونت بیمارستانی افزود: تهیه نقشه اپیدمیولوژیک بیماری کرونا و تحلیل وضعیت موجود مورد توجه بوده است.

 

 

وی با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه بیماری کرونا با حضور فرماندار و امام جمعه خاطرنشان کرد: نمونه‌‌گیری از موارد مشکوک به بیماری کرونا در مدت کمتر از ۲۴ ساعت از زمان تهیه ارسال می‌شد.

 

 

اشرافیان با اشاره به تجهیز مرکز ۱۶ ساعته از نظر مراقبت کرونا طبق چک لیست وزارت بهداشت عنوان کرد: رسم دیاگرام برای تمام موارد مثبت و پیگیری اطرافیان بیمار از نظر رصد زنجیره انتقال بیماری در دستور کار بود.

 

 

وی به بیماریابی و ثبت نتایج بیماری اشخاص نمونه‌گیری شده در سامانه سیب اشاره کرد و گفت: بیماریابی و تب‌سنجی از اطرافیان فوتی‌های کرونا انجام می‌شد.

 

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی اسدآباد با بیان اینکه تب‌سنجی در آزمون کنکور سراسری سال ۹۹ و هفته دفاع مقدس انجام شد خاطرنشان کرد: تلاش ما کنترل بیماری کروناست که امیدواریم این بیماری نیز مهار شود.

منبع: فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal