آخرین اخبار

1. آذر 1399 - 9:21   |   کد مطلب: 37429
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: شرکت ملی پخش منطقه همدان با تخصیص سوخت کافی و به موقع به مولدین خودتأمین، نقش مهمی را در کاهش مصرف برق در پیک بار تابستان سال‌جاری ایفا کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، امین روستایی در این باره گفت: تأمین انواع حامل‌های انرژی برای عرضه در بخش‌های مختلف توزیع و مصرف اعم از خانگی، حمل و نقل، صنایع، نیروگاه و کشاورزی همواره از اهمیت خاصی برخوردار است. اما بخش قابل توجهی از سوخت‌های فسیلی برای تولید انرژی برق استفاده می‌شود.

 

روستایی با اشاره به افزایش شدید و نامتعارف مصرف برق در فصل گرما در سراسر کشور و همچنین استان همدان، افزود: این منطقه با برنامه‌ریزی لازم، سوخت مایع مورد نیاز را به ژنراتورهای مولد برق واحدهای خدماتی، صنعتی، دولتی و خصوصی تخصیص داده و همچنین با ابلاغ دستورعمل خاموش کردن کمپرسور جایگاه‌های سی‌ان‌جی در مواقع عدم مراجعه مشتری، توانسته تا حد ممکن به مدیریت اجرایی توزیع برق استان کمک کند.

 

وی از صرفه‌جویی یکصد و ۹۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی برق در ساعات اوج مصرف و پیک بار، با تأمین و عرضه ۵۴ هزار لیتر نفتگاز به ۷۴ مرکز حساس و مهم مجهز به مولدهای مجاز تولید برق مستقر در استان همدان خبر داد.

 

این مقام مسئول گفت: تأمین سوخت مولدهای برق همواره ضمن کاهش ریسک ضرر و زیان ناشی از قطعی جریان برق سراسری مراکز حیاتی و مهم صنعتی، نظامی، درمانی، آموزشی، مراکز عرضه‌کننده انواع خدمات عمومی از جمله جایگاه‌های سوخترسانی و مواردی از این دست، موجب کاهش بار مصرفی برق در ساعات اوج مصرف می‌شود.

 

مدیر منطقه همدان خاطر نشان کرد: با وجود تمامی تمهیدات اندیشیده شده در مقاطعی از سال به عبارتی هم در فصل سرما و هم در فصل گرما یا حتی در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز، مصرف برق یا گاز طبیعی از حد متعارف خود خارج می‌شود که این شرکت توانسته با تأمین سوخت متناسب و جایگزین، نقش موثری در کمک به تعدیل فشار به شبکه توزیع برق و شبکه گازرسانی شهری ایفا کند.

 

گفتنی است، مهندس جمشیدی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان طی ارسال نامه‌ای از اقدام شایسته منطقه در تأمین به‌هنگام سوخت مولدهای خودتأمین در بازه زمانی سه ماهه (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) و کمک قابل توجه به شبکه سراسری برق، تشکر و قدردانی کرد.

منبع: روابط عمومی

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal