آخرین اخبار

1. آذر 1399 - 11:40   |   کد مطلب: 37433
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: فعالیت سامانه بارشی که از روز گذشته (جمعه) وارد همدان شده است، بعد از ظهر امروز با بارش باران در بیشتر نقاط این استان و ریزش برف در ارتفاعات، به اوج خود می‌رسد.

به گزارش آوای سیدجمال، محمدحسن باقری شکیب افزود: بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده، تمام ابری، همراه با بارش باران و ریزش برف درنقاط کوهستانی پیش بینی می‌شود. 

 

وی اظهار داشت: به دنبال بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، بیشتر بارش‌های این سامانه، در ساعت‌های بعد از ظهر و شبانگاهی رخ می‌دهد.

 

باقری شکیب با اشاره به اینکه این سامانه از سمت جنوب وارد استان شده است، افزود: با تقویت این سامانه در صبح امروز، بارش‌های آن در ساعت‌های بعد از ظهر به اوج خود می‌رسد.

 

وی عنوان کرد: بارش‌های این سامانه امشب در ارتفاعات الوند به صورت ریزش برف، نمایان می شود.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: حجم بارش‌های این سامانه در داخل شهرها زیاد است و موجب آب گرفتگی سطح معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها می شود.

 

وی افزود: فعالیت این سامانه در شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان و اسدآباد بیشتر از سایر نقاط است و همچنین در عصر شنبه، موجب ریزش برف در گردنه‌ها و لغزندگی جاده‌ها می‌شود.

 

باقری شکیب با بیان اینکه این سامانه عصر یکشنبه از همدان خارج می‌شود، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تویسرکان با ۳۳ میلیمتر بیشترین بارش استان را داشته و در همدان ۲۰ میلیمتر بارش ثبت شده است.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد و فامنین با هشت درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و رزن و ملایر با ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه نوسانات دمای هوای شبانه و روزانه شهر همدان، ۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است،  اظهار داشت: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal