آخرین اخبار

7. آذر 1399 - 11:43   |   کد مطلب: 37491
حجت الاسلام نظیری گفت: : حضرت معصومه (س) به تاسی از جده گرامی شأن حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) در دفاع از ولایت و رهبری الگوی بارز برای مسلمانان است.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام «محمد هادی نظیری» در گفت و گو با خبرنگار ما با تسلیت دهم ربیع الثانی سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)، بخشش و انفاق را صفت بارز آن بانوی بزرگوار عنوان کرد و گفت: حضرت معصومه (س)، مظهر فضائل و مقامات معنوی است و روایات معصومین علیهم السلام فضیلت‌ها و مقامات والایی را به آن حضرت نسبت می‌دهند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: حضرت معصومه (س) به تاسی از جده گرامی شأن حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) در دفاع از ولایت و رهبری الگوی بارز برای مسلمانان است.

 

وی ولایت پذیری را عامل قبولی اعمال در اسلام عنوان کرد و گفت: قبولی کلیه اعمال فرد مسلمان در گرو میزان ولایت پذیری او است در حقیقت ولایت مداری و بصیرت دو مقوله مهم در مجموعه‌ی روند تکاملی انسان بوده است.

 

وی به صفت کرامت و بخشش وصف ناپذیر حضرت معصومه (س) اشاره کرد و افزود: انسان در سایه بندگی و عبودیت محض به مقام کرامت می‌رسد، اسلام، ایمان و تقوا سه مرحله رشد انسان برای رسیدن به کمال هستند که با اطاعت محض از دستورات الهی عاید بندگان الهی می‌شود.

 

حجت الاسلام نظیری بر ضرورت تبیین فرهنگ مواسات و همدلی در جامعه تاکید کرد و گفت: مواسات همراهی کردن و کمک به مؤمنان در همه امور است و ترویج و نهادینه شدن فرهنگ این مهم در جامعه به‌ویژه در شرایط دشوار اقتصادی کنونی به لحاظ انتشار ویروس کرونا، می‌تواند گره گشای بخشی از مشکلات اقشار ضعیف جامعه باشد.

 

وی ادامه داد:  یکی از بزرگ‌ترین زن‌های برگزیده عالم و اسوه ممتاز برای زنان و بانوی کرامت و شرافت است که شهر مقدس قم به وجود آن بانوی بزرگوار قداست یافته و امروز در جهان علم و دانش نور افشانی می‌کند.

منبع:شبستان

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal