آخرین اخبار

9. آذر 1399 - 10:12   |   کد مطلب: 37508
مسئول واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشتی شهرستان اسدآباد از آموزش نحوه تغذیه در کرونا توسط کارشناسان این مجموعه خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، معصومه فیضیان با اشاره به عملکرد واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در سال جاری اظهار کرد: از کودکان و مادران باردار مبتلا به سوء تغذیه نیازمند با همکاری کمیته امداد به طور مستمر حمایت شده است.

 

وی بیان کرد: از کودکان و مادران باردار مبتلا به سوءتغذیه نیازمند که زیر پوشش کمیته امداد نیستند نیز با همکاری بنیاد فضل شهرستان و حوزه سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشکده حمایت شده است.

 

مسوول واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشتی اسدآباد به همکاری مستمر کارشناس تغذیه ستادی و مرکز خدمات جامع سلامت با سامانه کشوری ۴۰۳۰  اشاره کرد و افزود: ارائه مشاوره در دوران پیشگیری، بیماری و نقاهت ویروس کرونا مورد توجه بوده است.

 

وی با بیان اینکه مشاوره تلفنی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و خانواده آنها انجام شده است گفت: برگزاری آزمون غیرحضوری تغذیه در بیماری کووید ۱۹،  تغذیه در سل، پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی کودکان و نوجوانان برای پرسنل معاونت‌های دانشکده در دستور کار بود.

 

فیضیان به اشاره به آموزش تغذیه در کرونا و تب‌سنجی توسط کارشناسان تغذیه معاونت بهداشتی عنوان کرد: ارسال مطالب آموزشی برای مراکز خدمات جامع سلامت، واحدهای معاونت بهداشتی، ادارات مختلف و معاونت‌ها از جمله اقدامات است.

 

وی با اشاره به آموزش‌ مراقبت‌های تغذیه در بیماری کووید-۱۹ در فضای مجازی و برگزاری وبینار تغذیه در کرونا برای اساتید و دانشجویان گفت: در اجرای مراحل طرح غربالگری کرونا همکاری و نظارت بود.

 

مسوول واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشتی اسدآباد با اشاره به همکاری در اجرای طرح بررسی آگاهی، نگرش و عملکرد تغذیه‌ای سالمندان در بیماری کرونا خاطرنشان کرد: تب‌سنجی و پایش رشد کودکان زیر پوشش برنامه حمایتی تغذیه از دیگر موارد مورد توجه بوده است.

 

وی به تشکیل جلسات درون بخشی و برون بخشی بهبود تغذیه شهرستان اشاره کرد و افزود: بهبود روند اجرای برنامه حمایتی کودکان و مادران باردار با کمیته امداد و مدیران فروشگاه‌ها، پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی کودکان و نوجوانان و توانمدسازی زنان روستایی و... حائز اهمیت بوده است.

 

فیضیان به اشاره به آموزش ایجاد باغچه‌های خانگی سبزیجات و آموزش آبشاری زنان روستایی به صورت مجازی و حضوری تاکید کرد: بر مراکز و خانه‌های بهداشت و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی سبد حمایتی مادران باردار و کودکان نظارت مستمر شده است.

 

وی با بیان اینکه پرل D3 برای تقویت سیستم ایمنی بین همکاران معاونت بهداشتی و فوریت‌های پزشکی توزیع شده است گفت: برنامه‌ریزی برای توزیع ماهیانه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

مسوول واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشتی اسدآباد خاطرنشان کرد: در روز جهانی غذا و تخم مرغ در فضای مجازی نحوه تغذیه سالم آموزش داده شد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal