آخرین اخبار

9. آذر 1399 - 10:54   |   کد مطلب: 37509
با اعمال محدودیت‌ها و حساس‌سازی جامعه از طریق رسانه‌ها؛
روند کاهشی فوتی‌های کرونا در استان همدان/سه شهر استان نارنجی
منوچهر کرمی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها در آبان ماه طی دو مرحله و ایجاد حساسیت‌های مقابله‌ای از سوی صداوسیما و رسانه‌ها و تلاش مجموعه ستاد استانی، منجر به روند کاهش ابتلا به کرونا شده، گفت: هم اکنون روزانه کمتر از ده نفر فوتی کرونایی در استان همدان را داریم.

منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، اظهار کرد: با مجموع اعمال محدودیت‌‎های کرونایی که از آبان ماه داشته‌ایم، هم اکنون وضعیت خوبی را در کاهش بیماران مبتلا به این بیماری داریم.

 

وی تصریح کرد: استان همدان به لحاظ وضعیت شیوع کرونا، هم جزء 43 شهر و 46 شهر وضعیت خطرناک، هشداری و قرمز کشور بود که اعمال محدودیت‌ها در دو مرحله در آبان ماه و البته ایجاد حساسیت‌های مقابله ای از سوی صداوسیما و رسانه‌ها و مجموعه ستاد استانی منجر به روند کاهش کرونا شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه البته همچنان برای پیشگیری از شیوع کرونا نیاز به همراهی مردم داریم، افزود:  بهتر است که همچنان استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها، رعایت فاصله، دور از هرگونه تجمع در سبک زندگی آنان قرار بگیرد.

 

وی یادآور شد:  تا زمانی که رعایت پروتکل بهداشتی منجر به یک قانون ماندگار در جامعه نشود، همچنان افزایش مبتلایان و مواجه افراد و موج بعدی را هم خواهیم داشت.

 

کرمی از مردم بابت همراهی شان در مقابله با کرونا قدردانی کرد و خواستار توجه بیشتر به مسائل بهداشتی شد.

 

وی با بیان اینکه استان همدان در آبان ماه بالای 15 مورد فوتی در روز را داشته، افزود: این تعداد در اواخر آبان‌ماه به زیر 15 نفر در روز و هم اکنون نیز کمتر از ده نفر در روز فوتی داریم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا وضعیت رنگی کرونا در شهرستان‌های مختلف استان را به همانند  هفته گذشته خواند و گفت: در حال حاضر سه شهرستان تویسرکان، نهاوند و رزن نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal