آخرین اخبار

10. آذر 1399 - 11:21   |   کد مطلب: 37517
مجید اسکندری گفت: در بازرسی از خودروی شکارچیان یک قبضه سلاح دارای مجوز، چند عدد فشنگ و ۹ قطعه کبوتر وحشی کشف شد.

به گزارش آوای سیدجمال، مجید اسکندری اظهار داشت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر ورود سه شکارچی به منطقه چهاردولی و شکار چند قطعه کبوتر چاهی محیط بانان در محل حضور یافته و با سه شکارچی غیرمجاز مواجه شدند.

 

 

وی اضافه کرد: شکارچیان با دیدن محیط بانان پا به فرار گذاشته و محیط بانان با تعقیب آنها را ورودی یک روستا به دام انداختند و در بازرسی از خودروی شکارچیان یک قبضه سلاح دارای مجوز،  چند عدد فشنگ و ۹ قطعه کبوتر وحشی کشف شد.

 

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد اظهار داشت: با وجود قرار داشتن در فصل شکار اما سازمان حفاظت محیط زیست امسال هیچگونه مجوزی برای شکار گونه‌های جانوی و حتی پرندگان صادر نکرده است که این تدبیر به طور حتم موجب تکثیر و افزایش شمار گونه‌های جانوری می شود.

 

 

اسکندری ادامه داد: امسال تاکنون این نخستین پرونده شکار ممنوع در اسدآباد است و رای یک پرونده صید ماهی مربوط به سال گذشته نیز امسال صادر و متهمان به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

 

 

وی بیان کرد: اسدآباد دارای منطقه حفاظت شده به نام آلمابلاغ (چشمه سیب) به وسعت ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار است که گونه‌های شاخصی نظیر قوچ و میش ارمنی، گونه کمیاب سیاه گوش، انواع پرندگان نظیر کبک، تیهو، باقرقره و پرندگان شکاری نظیر عقاب طلایی، سارگپه و دلیجه در آن زندگی می‌کند.

 

 

اسکندری افزود: وجود چشمه سارها و منابع آبی غنی موجب رشد گونه های گیاهی متنوع و سرسبزی و افزایش پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده آلمابلاغ اسدآباد شده است.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal