آخرین اخبار

10. آذر 1399 - 11:26   |   کد مطلب: 37518
کیومرث سرمدی مقصر اصلی افزایش قیمت مرغ و نهاده های طیور را نظام تهیه و توزیع نهاه‌ها دانست و گفت: باید مسئولان در وزارت صمت و جهاد کشاورزی پاسخگو باشند و برای حل مشکل پای کار بیایند.

کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر، اظهار کرد: به طور کلی صنعت طیور اهمیت راهبردی در کشور و برای مردم دارد و علت اساسی چالش‌های امروز در افزایش قیمت گوشت مرغ، آن است که تأمین نهاده های تولیدی ما وضع مناسبی ندارد.

 

وی با اشاره به مشکلات پیش روی مرغداری‌ها، گفت: افزایش چشمگیر قیمت نهاده‌ها در چند ماه گذشته و حتی کمیاب شدن آن با قیمت چند برابری موجب کاهش شدید جوجه‌ریزی و سود مرغداران و متضرر شدن آنان و موجب افزایش قیمت گوشت مرغ شده است.

 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برای اصلاح روند تهیه و توزیع نهاده‌های طیور لازم است به سبد خوراک طیور در کوتاه مدت تنوع ببخشیم و رانت‌های موجود و عوامل عدم شفافیت در این زنجیره حذف شود.

 

وی ادامه داد: باید روند فعلی تأمین این نهاده‌ها و توزیع بین مرغداران اصلاح شود و البته عرضه از مرغداری به مصرف کننده هم مدنظر قرار بگیرد.

 

سرمدی با بیان اینکه بسیاری مرغداران گلایه‌مند بودند که 20 درصد نهاده‌ها را به صورت ارز گرفته و مابقی را در بازار آزاد تأمین می‌کنند، افزود: به هر حال با این اوضاع آشفته قیمت مرغ، خانوارها به ناچار گوشت مرغ را از سبد غذایی حذف می‌کنند و اینگونه هر روز سفره مردم با پر کشیدن مرغ، کوچک و کوچک‌تر می‌شود.

 

وی تأکید کرد: می بایست مسئولان ذیربط در جهاد کشاورزی گرفته تا صمت بر امر نظارت بر واردات نهاده‌ها، توزیع و بازار فروش ورود و حتی دست واسطه‌ها را در این زمینه قطع کنند.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی مقصر اصلی افزایش قیمت مرغ و نهاده های طیور را نظام تهیه  و توزیع نهاه‌ها خواند و گفت: در این زمینه باید مسئولان در وزارت صمت و جهاد کشاورزی پاسخگو و برای حل مشکل پای کار بیایند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal