آخرین اخبار

12. آذر 1399 - 12:08   |   کد مطلب: 37542
سرهنگ رضا عزیزی گفت: لغزنده بودن سطح جاده هنگام ریزش برف موجب قیچی و مسدود کردن راه توسط تریلرها در صورت ورود این قبیل وسایط نقلیه به گردنه های برفگیر می شود بنابراین عوامل پلیس راه از ورود و تردد آنها در گردنه های استان جلوگیری می‌کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه اظهار داشت: رانندگان تریلر پیش از آغاز بارگیری کالا و حرکت به سمت مقصد، حتما وضعیت جوی راه ها را از طریق رسانه، ارتباط با راهداری و سازمان هواشناسی جویا شوند.

 

 

وی بیان کرد: لغزنده بودن سطح جاده هنگام ریزش برف موجب قیچی و مسدود کردن راه توسط تریلرها در صورت ورود این قبیل وسایط نقلیه به گردنه های برفگیر می شود بنابراین عوامل پلیس راه از ورود و تردد آنها در گردنه های استان جلوگیری می‌کنند.

 

 

رییس پلیس راه استان همدان افزود: رانندگان تریلر در صورت تردد در جاده‌ها، هنگام مواجه با ریزش برف پیش از ورود به محدوده ترافیکی در مناطق امن اقدام به پارک وسیله نقلیه کرده و پس از اعلام بازگشایی مسیر نسبت به ادامه تردد اقدام کنند.

 

 

سرهنگ عزیزی گفت: در صورت بی توجهی رانندگان تریلر به این موضوع به طور حتم عوامل پلیس راه وسیله نقلیه آنها را ابتدای گردنه متوقف کرده و رانندگان مجبورند در کنار جاده تا زمان بازگشایی مسیر توقف کنند که لازم است رانندگان پیش از ورود به این محدوده،  خودرو خود را  در مکانی امن متوقف کنند.

 

 

وی اظهار داشت: استان همدان دارای ۱۸ گردنه سخت‌گذر و برفگیر است که مهمترین آنها به ترتیب اسدآباد، آوج و همه کسی بوده و تیم های پلیس راه نیز از آغاز طرح زمستانی در این گردنه ها مستقر می شوند.

 

 

رییس پلیس راه استان همدان ادامه داد: همچنین ماموران پلیس راه دیگر گردنه‌ها نظیر دُخان، علیمحمد، آورزمان نهاوند و دولایی تویسرکان را روزانه با گشت زنی پوشش داده و به صورت ثابت در این گردنه ها مستقر نمی شوند.

 

 

سرهنگ عزیزی گفت: با توجه به کوهستانی و برفگیر بودن استان همدان از رانندگان درخواست می شود زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند تا در صورت ریزش برف با مشکل مواجه نشوند.

 

 

وی بر ضرورت رعایت سرعت مطمئنه به ویژه هنگام ریزش برف و لغزنده شدن سطح جاده، بستن کمربند ایمنی توسط همه سرنشینان وسیله نقلیه و رعایت فاصله طولی و پرهیز از سفرهای غیرضروری تاکید کرد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal