آخرین اخبار

19. آذر 1399 - 11:07   |   کد مطلب: 37606
مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری طیور اداره کل دامپزشکی استان همدان گفت: براساس آزمایش های «پی.سی.آر» انجام شده از پرندگان، تاکنون هیچ موردی از وجود بیماری آنفلوآنزا در سطح استان مشاهده نشده است.

به گزارش آوای سیدجمال، محمد علی بهرامی روز چهارشنبه در جریان بازدید مسئولان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی استان همدان از تالاب آق گل ملایر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) و سازمان دامپزشکی برای نمونه برداری از تلفات حیات وحش به جز گونه‌های خاص مثل قره غاز، قو و غاز خاکستری باید پنج تلفات از یک گونه یا ۱۰ تلفات از چند گونه مشاهده شده تا نمونه برداری صورت بگیرد. 

 

وی اضافه کرد: دیدن لاشه یک پرنده به معنای وجود آنفلوآنزا نیست چراکه ممکن است علت تلف شدن پرنده عواملی نظیر بیماری های باکتری همچون ﭘﺎﺳﺘﻮﺭﻟﻮﺯ و سالمونلوز باشد بنابراین هر تلفاتی به معنای آنفلوآنزا نیست.

 

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری طیور اداره کل دامپزشکی همدان افزود: بروز بیماری‌هایی همچون ﭘﺎﺳﺘﻮﺭﻟﻮﺯ و آنفلوآنزا موجب سقوط پرنده در حین پرواز می شود اما تلفات پرنده علل دیگری همچون جنگ بر سر قلمرو، مسمومیت، گرسنگی و خستگی ناشی از سفر نیز دارد.

 

جنگ بر سر قلمرو، مسمومیت و خستگی ناشی از سفر از عمده علل تلف شدن پرندگان است.

 

دکتر بهرامی گفت: تاکنون 2 سری نمونه برداری از چندین لاشه پرنده و چند پرنده نیمه جان صورت گرفته که نتایج به دست آمده گویای این است که آزمایش مولکولی پی.سی.آر آنها منفی است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal