آخرین اخبار

20. آذر 1399 - 10:32   |   کد مطلب: 37618
نویسنده کتاب در دست تألیف تاریخ جامع اسدآباد گفت: کتاب تاریخ جامع شهرستان اسدآباد در آستانه چاپ و انتشار است.

به گزارش آوای سیدجمال، کمال شفیعی نویسنده کتاب در دست تألیف تاریخ جامع اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،بیان کرد: این مجلد تاریخ اسدآباد از۱۴ هزار سال پیش تا انتهای دوره پهلوی را با ادله‌ی مستند روایت می‌کند که تالیف آن از۳۰ سال پیش آغاز شده و هربار که قصد چاپ این اثر را داشته ایم با بدست آمدن مدارک جدید و وارد کردن آن به کتاب چاپ اثر به تاخیر افتاده است.

او با بیان اینکه این کتاب شامل تاریخ اسدآباد بصورت دقیق و مفصل در هر بازه‌ی تاریخی و همچنین انتشار زوایای پنهانی از دیارمان است که تاکنون در جایی بازگو نشده است اظهار داشت: از پیشینه اسدآباد قبل از اسلام چیز زیادی در دسترس نبود، اما با مطالعه گسترده توانستم اطلاعاتی نایاب در این بازه تاریخی را بدست آورم.

 

این مدرس دانشگاه ادامه داد: برای مطالعه تاریخ شهری مثل اسدآباد و تألیف یک کتاب جامع به مطالعه گستره‌ی جغرافیایی، تاریخی وسیعی از ارمنستان تا عراق نیازمندیم.

او افزود: اگر مشکلات اجازه دهد و به همین سرعتی که در حال انجام کار هستم طرح را ادامه دهم در تابستان شاهد انتشار این کتاب احتمالا سه جلدی خواهیم بود.

شفیعی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اعتقاد به مطالعه کتاب از طریق لپ تاب، تبلت، موبایل را دارم چرا که کتاب کاغذی ممکن است در اختیار همه قرار نداشته باشد، اما با یک سرچ ساده میتوان بیشتر کتاب‌های نایاب را در اینترنت پیدا کرد.

او ادامه داد: بیش از هزاران جلد کتاب PDF در آرشیو شخصی خود دارم که بسیاری از آن‌ها نایاب بوده اند.

مدرس دانشگاه اضافه کرد: بنظر من ۹۹درصد از آسیب‌های اجتماعی بعلت دوری افراد جامعه از کتاب است و این مهم یک آفت بزرگ است.

 

این نویسنده حوزه کتاب کودک و نوجوان عنوان کرد: زمانبندی صحیح برای هر انسان یک لازمه است و من افسوس میخورم چرا جوانان ما، این سرمایه‌های عظیم مملکت اوقات خود را بعضاً به بطالت میگذرانند.
 

او اضافه کرد:اگر کتابخوانی در جامعه گسترش پیدا کند شاهد کاهش شدید آمار طلاق، بزهکاری و جرم و جرائم در جامعه خواهیم بود.

شفیعی در خصوص بیماری کرونایی و شیوع آن در سطح جهان نیز گفت: کرونا و در خانه بودن زمانی بسیار مناسب برای مطالعه است و مطمئنا هر بلا در هر دوره‌ی زمانی دارای نعماتی نیز هست.

اوبه معرفی چند کتاب اشاره کردو گفت: اگر بخواهم چند کتاب برای مطالعه در این ایام معرفی کنم کتاب عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی، اثر جمشید خانیان؛ ناتوردشت، سلینجر، غروب پروانه، اثر بختیار علی و امتحان نهایی، اثر خولیو کارتاسار را توصیه میکنم.
انتهاتی پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal