آخرین اخبار

24. آذر 1399 - 13:12   |   کد مطلب: 37657
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: یک سامانه بارشی از بعدازظهر روز سه شنبه(فردا) به تدریج از سمت غرب وارد استان می‌شود که برهمین اساس برای آخر هفته، آسمانی بارانی در بیشتر مناطق و برفی در مناطق کوهستانی و مرتفع را پیش بینی می کنیم.

به گزارش آوای سیدجمال، «محمدحسن باقری‌شکیب» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش تدریجی ابر، مه صبحگاهی و وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود.

 

 

وی، آسمان استان همدان طی امروز و فردا را صاف پیش‌بینی کرد و افزود: بعدازظهر فردا(سه شنبه) به تدریج یک سامانه بارشی از سمت غرب وارد استان همدان می‌شود که فعالیت این سامانه موجب بارش باران و برف در روزهای پایانی هفته جاری خواهد شد.
وی با بیان اینکه عمده فعالیت این سامانه بارشی در روز چهارشنبه است، گفت: فعالیت این سامانه بیشتر در مناطق جنوبی استان همدان است که پیش بینی می‌شود به طور میانگین شاهد ۲۰ تا ۳۰ میلی متر بارش دراین مناطق باشیم.

 

 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ادامه داد: بارش های ناشی از فعالیت این سامانه احتمال بروز آبگرفتگی در سطح معابر و همچنین طغیان رودخانه ها را افزایش می دهد که به منظور جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، هشدارهای لازم به دستگاه های مسئول داده شده است.

 

 

وی تصریح کرد: با استقرار این سامانه بارشی، دمای بیشتر مناطق استان همدان تا پایان هفته جاری سه تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش مییاید که البته از اوایل هفته آینده دوباره شاهد کاهش محسوس دمای هوا در استان خواهیم بود.

 

 

باقری شکیب با اشاره به اینکه این سامانه بارشی عصر جمعه از آسمان استان همدان خارج می‌شود، گفت: بهار با ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و فامنین با ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 

 

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان، دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته بین پنج درجه سانتی گراد زیر صفر(کمینه) و هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر(بیشینه) در نوسان بود.

 

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal