آخرین اخبار

29. آذر 1399 - 9:42   |   کد مطلب: 37689
آسیه آراسته، بانو کارآفرینی از جنس بسیج است که با ایجاد کارگاه تولیدی کیف با شلوارهای لی و جین قدیمی، در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی پیشگام و کمک کار همسر و زندگی‌اش شده است.

آسیه آراسته، یکی از بسیجیان کارآفرین در اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اینکه 3 سال است کارگاه تولیدی دوخت کیف با استفاده از شلوارهای لی و جین قدیمی را راه‌اندازی کرده، اظهار کرد: این کارگاه را با کمک بسیج سازندگی و وام 10 میلیون تومانی که با عنوان اقتصاد مقاومتی از بسیج گرفتم، راه‌اندازی کردم.

 

وی تصریح کرد: کیف‌های که امروز در کارگاه تولید می‌کنیم، از شلوارهای لی بلااستفاده در منازل است که مشتری برایمان می آورد و با تبدیل آن به کیف به آنان تحویل می‌دهیم.

 

بانوی کارآفرین بسیجی افزود: درحال حاضر با شلوارهای لی، کیف‌های دخترانه، ساک ورزشی، کوله‌پشتی، کیف پستچی، ساک مسافرتی می‌دوزیم.

 

وی با بیان اینکه زمانی که در قم زندگی می‌کردم، یک ماه دوخت کیف با شلوار لی را آموزش دیدم و امروز با ایجاد کارگاهی اقدام به تولید کیف می‌کنم، افزود: البته در این کارگاه با کمک تعدادی از افرادی که اشتغال برای آنها ایجاد کردم، در دوخت سرویس آشپزخانه، تعمیرات لباس هم انجام می‌دهیم.

 

آراسته با بیان اینکه در حال حاضر برای 4 نفر شغل ایجاد کرده است، افزود: برای راه اندازی این کارگاه 10 میلیون وام از بسیج سازندگی گرفته ایم که اگر یک وام با مبلغ بالاتری بتوانم بگیرم، این کار را توسعه و افراد بیشتری را برای ایجاد اشتغالزایی جذب خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه همسرش شغل آزاد دارد و با این راه اندازی این کار کمک کار همسر و خانواده است، گفت: اگرچه با این شرایط اقتصادی و گرانی‌ها پس اندازی نداریم اما همین که در کنار همسرم این کار را شروع کردم و کمک کار او هستم، خدا را شکر می‌کنم.

 

این بانوی کارآفرین بسیجی گفت: قبل از ایجاد این کارگاه و برای کمک به همسرم از دوخت چادرهای نماز شروع کردم و امروز خدا را شکر وضعیت‌مان بهتر است اگرچه هنوز با این شرایط اقتصادی کفاف نمی دهد.

 

وی با بیان اینکه طراحی روی کیف های از جنس لی از خودم انجام می دهم، یادآور شد: در کنار دوخت کیف با شلوارهای لی بلااستفاده،  دوخت سرویس آشپزخانه و چادر را هم دارم.

 

آراسته با اشاره به گرانی نخ، سوزن، دکمه و اقلام مربوط به کیف دوزی و خیاطی گفت: روز به روز این اقلام گران‌تر می شود و شرایط را برایمان سخت تر می کند.

وی گفت: هنوز بازار فروش تولیدات کیف ما در حد این است که مردم شلوارهای لی که استفاده نمی‌کنند را به ما می‌دهند و برای همان مشتری دوخته می‌شود، و برای ایجاد بازار فروش بهتر نیاز به همراهی بیشتر داریم.

 

این بانوی کارآفرین بسیجی گفت: نیاز به یک وام دارم که البته با شرایط خاص مانند با مدتی استراحت و سود کم باشد که بتوانم این کار را توسعه دهم.

 

وی با رضایتمندی از دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: در گذشته چندین بار وام گرفته بودم اما تنها وامی که  برای دریافت آن چندان مشکل نداشتم و بانک اذیت نکرد، همین وام اقتصاد مقاومتی بود که از بسیج سازندگی گرفتم.

 

آراسته با اشاره به اینکه اگر فردی بتواند در معاش زندگی خود کمک کار خانواده باشد، در واقع در عمل شعار اقتصاد مقاومتی را محقق کرده، گفت: امروز در این شرایط سخت اگر اعضای خانواده در پیشبرد امور زندگی کنار هم باشند و پشت به پشت هم باشد، بهتر می توان زندگی کرد.
انتهای پیام/ن

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal