28. آذر 1399 - 9:45   |   کد مطلب: 37693
رئیس نظام پرستاری همدان از پرداخت کارانه پرستاران همدان قبل از روز پرستار خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، هادی زرینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به مشکلات پرستاران در این روزهای کرونایی اظهار کرد: جلسه‌ای را در این خصوص با معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا داشتیم که خوشبختانه نتایج خوبی داشت.

 

وی با بیان اینکه کارانه تا شهریورماه پرستاران قبل از "روز پرستار" پرداخت خواهد شد افزود: اضافه کار آنها نیز به‌روز می‌شود.

 

رئیس نظام پرستاری همدان با بیان اینکه به خاطر کاهش درآمدهای بیمارستان‌ها در شرایط فعلی کرونا، اضافه کار پرستاران کاهش یافته است گفت: دستور ۲۰ درصد کاهش ساعت کاری پرستاران از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده و باید اجرایی شود.

 

وی تاکید کرد: با وجود اینکه امسال همه ادارات به خاطر شرایط کرونا نیمهتعطیل بودند و به صورت پاره وقت و یک روز در میان در شرایط زرد، نارنجی و قرمز فعالیت داشتند اما همکاران علاوه بر اینکه کامل ساعت کاری خود را پر کردند هر ماه بالغ بر ۱۰۰ ساعت هم اضافه کار داشتند، تا جایی که حتی به ۱۸۰ ساعت نیز رسیده است.

 

زرینی عنوان کرد: انتظار داریم وزارت بهداشت، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی کاهش ساعت کاری پرستاران را ببینند و مبالغ نیز پرداخت شود تا انگیزه‌ای به همکاران داده شود.

 

وی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای پرستاری گفت: وزارت بهداشت صحبت‌هایی مبنی بر اینکه که دی ماه آزمونی برگزار شود، داشته اما واقعیت این است تا نیرویی وارد سیستم نشود و شروع به کار نکند، عملا برای ما نیروی جدیدی محسوب نمی‌شود.

 

رئیس نظام پرستاری همدان بیان کرد: اینکه مسوولان در رسانه‌ها عنوان کنند چقدر نیرو جذب خواهیم کرد موثر نیست چون تا پرستاری شروع به کار نکند و وارد بخش‌های بیمارستانی نشود عملا اتفاق خاصی نیافتاده است‌.

 

 

وی با تاکید به اینکه انتظار داریم حداقل در دو ماه آینده جذب نیروی پرستار و تبدیل وضعیت آنها مورد توجه قرار گیرد گفت: در سطح کلان نیز خواسته پرستاران اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است، قانونی که مصوب سال ۸۶ مجلس بوده و باید اجرایی شود تا استقلال حرفه پرستاری تامین و این قشر با انگیزه بیشتری کار کنند.

 

زرینی تصریح کرد: اگر این امکان فراهم شود اتفاقی خوبی خواهد بود که هم بار مالی از روی دوش بیمه‌ها برداشته می‌شود و هم پرداختی از جیب مردم کم خواهد شد ضمن اینکه رضایتمندی بین پرستاران نیز ایجاد می‌شود.

 

وی اضافه کرد: قانون تعرفه‌گذاری مهمترین قانون پرستاری است و با اجرای آن گام بلندی در حوزه بهداشت و درمان برداشته می‌شود.

 

رئیس نظام پرستاری همدان به طرح فوق‌العاده ویژه پرستاران اشاره کرد و افزود: طی جلساتی که با وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری داشتیم اعلام کردند ابتدای دی ماه حکم‌های حقوقی با فوق‌العاده ویژه اعمال خواهد شد که منتظریم این اتفاق بیافتد.

 

وی اضافه کرد: قطعا با این اتفاق انگیزه‌ای در پرستاران ایجاد خواهد شد تا با توان بیشتری در ارائه خدمت به بیماران تلاش کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal