آخرین اخبار

16. دى 1399 - 11:34   |   کد مطلب: 37859
منصور بالاور مصرف گاز در اسدآباد را بالاتر از میانگین استانی خواند و گفت: در حال حاضر مصرف گاز در این شهرستان نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته که می‌طلبد مشترکین خانگی و اداری بیشتر صرفه جویی و مصرف بهینه داشته باشند.

مسعود منصور، رئیس اداره گاز شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به وضعیت مصرف گاز در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت مصرف گاز به مرحله هشدار رسیده و در صورت عدم کاهش مصرف آن احتمال افت فشار وجود دارد.

 

مصرف گاز در اسدآباد بالاتر از میانگین استانی

وی با اشاره به افزایش مصرف گاز در اسدآباد، گفت: در مقایسه روزمره مصرف گاز به طور متوسط مصرف گاز در شهرستان 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که این میزان نسبت به میانگین کل استان بیشتر است.

 

رئیس اداره گاز شهرستان اسدآباد با بیان اینکه بخشی از افزایش مصرف گاز به دلیل افزایش دما و سرما، بخشی به خاطر رشد تعداد اشتراک‌های گاز است، افزود: در حال حاضر 34 هزار مشترک در شهرستان وجود دارد که 6 درصد مشترکین استان را شکل می‌دهیم.

 

بدهی میلیاردی مشترکین خانگی و تجاری به گاز

وی مطالبات شرکت گاز از مشترکین اسدآباد را زیاد خواند و گفت: بیشتر مطالبات به اشتراک‌های خانگی و تجاری است.

بالاور تصریح کرد: 9 میلیارد تومان مطالبه از مشترکین خانگی و 8 میلیاد تومان از مشترکین تجاری طلب داریم که در صورت پرداخت خدمات بهتری ارائه خواهد شد.

 

لزوم عایق بندی دیوارها و پنجره ها برای کاهش مصرف گاز

وی با بیان اینکه درخواست ما از مردم این است که بهینه مصرف کنند، افزود: بهینه به این معنا که از گرم کردن فضاهای غیرضروری در منزل و یا اماکن تجاری خودداری کنند، دیوارها و پنجره ها را عایق بندی کرده و از پنجره‌های دو جداره استفاده کنند.

 

رئیس اداره گاز شهرستان اسدآباد با بیان اینکه به دلیل افزایش مصرف گاز در میان مشترکین خانگی مجبور شدیم گاز ادارات و صنایع را محدود و یا قطع کنیم تا به مشترکین خانگی برسد، افزود: بنابراین می‌طلبد که مردم بیشتر در مصرف گاز همکاری و صرفه جویی داشته باشند.

 

استاندارد استفاده از گاز بین 400 تا 600 متر مکعب در یک ماه

وی استاندارد گاز مصرفی در بین مشترکین خانگی را بین 400 تا 500 مترمکعب خواند و افزود: البته این میزان در زمستان تا 600 متر مکعب است که متأسفانه مردم بیشتر از میانگین استاندارد گاز مصرف می‌کنند.

 

بالاور با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش مصرف گاز نوع ساخت منازل است، گفت: می‌بایست خانه ها به صورت شمالی-جنوبی ساخته شود و در حالی که به سمت شرقی غربی ساخته شده و باعث عدم از استفاده از گرمای آفتاب می‌شود.

 

وی با اشاره به مصوبه دولت در زمینه رایگان شدن گاز مشترکین کم مصرف، گفت: این مصوبه از دی ماه قابل اجراست که می‌بیست افراد تا میزان کمتر از 200 مترمکعب در یک ماه گاز استفاده کنند.

 

مشخص شدن مشترکین کم مصرف در اسفندماه

رئیس اداره گاز شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان اسدآباد مشترک گازی که به میزان 200متر مکعب استفاده کند، کم داریم، افزود: البته هنوز مشترکین کم مصرف مشخص نشده و این امر با کنتور خوانی تا اسفندماه مشخص می‌شود.

 

وی از مردم خواهش کرد که به جای زیاد کردن بخاری برای گرما از لباس گرم استفاده کنند و دمای را از 23 تا 25 کنترل کنند.

 

لزوم خاموشی سیستم گرمایشی ادارات در روزهای تعطیل

بالاور با تأکید بر اینکه مدیران ادارات باید در روزهای تعطیل سیستم گرمایشی را خاموش کرده و یا به حداقل برسانند، از آنان خواست که گاز را از ساعت 8 تا 11 مصرف و دمای هوا را 18 تا 21 کنترل کنند.

 

استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج برای ترویج فرهنگ صرفه جویی

وی با اشاره به دیداری با فرمانده سپاه و نیروهای اداره گاز، گفت: براساس تفاهماتی با سپاه، قرار است علاوه بر صرفه جویی در مصرف گاز در مجموعه خودشان، از ظرفیت بسیج و سپاه برای اخطار و هشدار به مشترکین اداری و خانگی استفاده شود.

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal