آخرین اخبار

17. دى 1399 - 9:10   |   کد مطلب: 37866
مرکز تخصصی آموزش کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار اداره ‌کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با هدف توسعه اجرای طرح کارآفرینی مهارت بنیان و حمایت از صاحبان ایده فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش آوای سیدجمال،  مسئول مرکز آموزش کارآفرینی و مهارت های کسب و کار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان روز چهارشنبه در این باره گفت: این مرکز شامل واحدهای مختلف برای ارائه خدمات آموزشی و مشاوره است که در راستای هم افزایی هرچه بیشتر نهادها و ارگان های مرتبط در امر آموزش و اشتغال و همچنین حمایت و هدایت کار در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک شهرستان مریانج همدان فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی، مشمولان طرح کارآفرینی مهارت بنیان، کارآفرینان بالقوه و افراد دارای ایده های استارتاپی، مدیران و صاحبان کسب و کارها، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی و عموم افراد علاقه مند به کسب و کار اعم از نوپا و سنتی را جامعه هدف این مرکز آموزشی دانست.

 

مسئول مرکز آموزش تخصصی کارآفرینی و مهارت های کسب و کار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان ادامه داد: ، این مرکز در حال حاضر ۱۰ دوره آموزشی برگزار می‌کند که از آن جمله می توان به رشته های کارآفرینی در شرکت های دانش بنیان، راه اندازی کسب و کارها به روش line، راه اندازی کسب و کار نوآورانه ، مدیریت ارشد کسب و کار MBA ، مدیریت کسب و کار الکترونیکی و مهارت‌های کارآفرینی اشاره کرد.

 

آروانه، هدف اصلی مرکز را توسعه اجرای طرح کارآفرینی مهارت بنیان و پرورش کارآفرینان مولد و ایجاد اشتغال پایدار از طریق بسترسازی برای ایجاد کسب و کارها برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های اصلی مرکز، برگزاری رویدادهایی است که با حمایت همه جانبه، صاحبان ایده و تیم های استارتاپی را در راستای رسیدن به اهداف کارآفرینانه یاری رساند.

 

وی با اشاره به اینکه کارآفرینی نقشی اساسی در توسعه فناوری و ایجاد توانمندی‌های کشورها داشته و یکی از پیامدهای آن اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی است، عنوان کرد: تحولات بازار کار موجب شده برخی از کسب و کارهای سنتی از بین برود و این کارآفرینان پیشرو هستند که با حرکت جدید می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

 

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، در بیست و سومین جشنواره شهید رجایی، در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی، برای چهارمین سال متوالی موفق به کسب رتبه نخست جشنواره شد.

 

در بخش آموزش‌های فنی و حرفه ای دولتی استان همدان ۱۸ مرکز ثابت و ۴ شعبه و از مجموع ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی، ۱۲۹ آموزشگاه ویژه دختران، ۲۳ آموزشگاه پسران و ۴۶ آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره های آموزشی مرتبط هستند.

منبع:ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal