آخرین اخبار

24. دى 1399 - 11:57   |   کد مطلب: 37941
شهردار همدان با بیان اینکه فرهنگسرای «هنر و رسانه» آماده تحویل به اهالی رسانه است گفت: با بررسی‌های صورت گرفته محل مناسبی در یکی از بهترین نقاط شهر همدان برای این منظور اختصاص یافت که امیدواریم در دوره جدید شاهد فعالیت این فرهنگسرا باشیم.

به گزارش آوای سیدجمال، عصر دیروز اعضای هیئت‌ مدیره خانه مطبوعات استان با عباس صوفی شهردار همدان دیدار و در خصوص مهم‌ترین مسائل حوزه رسانه گفت‌وگو کردند.

 

پیگیری تحویل ساختمان فرهنگسرای هنر و رسانه، افزایش تعامل مدیریت شهری با رسانه‌ها، نگاه حمایتی از رسانه‌ها، تسریع در پرداخت مطالبات و مشارکت در اجرای جشنواره رسانه و سایر موضوعات صنفی از جمله درخواست‌های هیئت‌ مدیره خانه جدید مطبوعات از شهردار همدان در این جلسه بود.

 

شهردار همدان در این جلسه ضمن تبریک انتخاب اعضای جدید هیئت‌ مدیره خانه مطبوعات استان، اظهار کرد:‌ نقش و جایگاه ویژه رسانه ها و مطبوعات در ارتقای سطح بینش و آگاهی جامعه بر کسی پوشیده نیست و امیدوارم هیات مدیره جدید منشا خیر در جهت توسعه فرهنگ استان همدان باشند.

 

عباس صوفی با بیان اینکه کار در شهرداری به صورت چند وجهی است و حوزه‌های مختلفی را در برمی‌گیرد گفت: حوزه فرهنگی به عنوان بخشی از وظایف مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است که آموزش شهروندی، برگزاری جشنواره شهروند برگزیده و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در حوزه های مختلف از جمله آنها است.

 

وی تصریح کرد:‌ مدیریت شهری در کنار اجرای وظایف خود نیازمند مشارکت و حمایت جدی رسانه‌ها در پیشبرد اهداف و چشم‌اندازهای شهری است و در این میان با آغوش باز از نقد منصافانه رسانه ها در اجرای امور استقبال می‌کنیم اما متاسفانه در اندک مواردی شاهد تخریب و سیاه‌نمایی برخی از رسانه‌ها هستیم که انتظار می‌رود دوستان رسانه‌ای در این خصوص دقت نظر و سعه صدر بیشتری به خرج دهند چراکه اقناع افکار عمومی بر عهده شماست و انتظار بیشتری از رسانه‌ها در این زمینه داریم.

 

شهردار همدان در ادامه بر لزوم حمایت مادی و معنوی از رسانه ها تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی فرهنگسرای هنر و رسانه یکی از انتظارات اهالی رسانه در سال‌های اخیر بود که با بررسی‌های صورت گرفته محل مناسبی در یکی از بهترین نقاط شهر همدان برای این منظور اختصاص یافت که امیدواریم در دوره جدید شاهد فعالیت این فرهنگسرا باشیم.

 

صوفی تصریح کرد: بنده معتقدم باید نگاه حمایتی از رسانه‌ها به صورت جدی پیگیری و دنبال شود که از این رو طی سال‌های اخیر توزیع عادلانه آگهی‌ها و اشتراک نشریات محلی و حمایت از خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری در اولویت قرار گرفته که به دلیل مشکلات شدید مالی که در دو سال اخیر بر کشور و شهرداری‌ها تحمیل شد، متاسفانه در پرداخت مطالبات مالی به رسانه ها تاخیراتی به وجود آمد که امیدوارم به زودی رفع شود.

 

در ابتدای جلسه نیز مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان نیز بر لزوم همکاری های دو جانبه تاکید کرد و گفت: نگاه حمایتی مدیریت شهری از رسانه ها موجب توسعه همه جانبه می شود که خوشبختانه این موضوع در سال های گذشته وجود داشته است و امید می رود این موضوع پررنگ تر از قبل ادامه داشته باشد.

 

محمدرضا خوشگفتار در همین باره افزود: راه‌اندازی فرهنگسرای رسانه یکی از مهمترین درخواست اهالی رسانه همدان در سال های اخیر می باشد که امیدوارم تا پایان سال جاری این موضوع محقق شود تا شاهد اختصاص ساختمان ویژه برای رسانه های همدان باشیم.

 

وی عنوان کرد: در کنار اختصاص ساختمان فرهنگسرای رسانه درخواست داریم شهرداری همدان در تجهیز این فرهنگسرا یاریگر رسانه ها باشد.

 

در ادامه رییس هیئت‌ مدیره خانه مطبوعات استان همدان نیز گفت: خوشبختانه شهردار همدان در زمره مدیران رسانه ای استان است که همین موضوع ادامه مسیر را به مراتب راحت تر می کند.

 

اشکان یوسفی گفت: نگاه حمایتی از رسانه ها، تسریع در پرداخت مطالبات، توزیع عادلانه آگهی های و سایر موضوعات از این دست به عنوان بخشی از انتظارات اهالی رسانه استان است که امیدوارم شهردار همدان در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشند.

 

مسئول کمیته حقوقی خانه مطبوعات استان همدان نیز در این جلسه گفت: رویکرد انقلابی شهردار همدان نسبت به موضوعات فرهنگی، رسانه‌ای و موضوعات دینی بسیار ارزنده است و در این سال‌ها شاهد کمک‌ها و حمایت های وی به مجموعه های انقلابی و دینی هستیم که جای تقدیر دارد.

 

غلامرضا فریدونی در ادامه گفت: پرداخت عوارض از سوی شهروندان و هزینه کردن آن کارکردهای مختلفی دارد که در این میان بخشی از این منابع در حوزه فرهنگی هزینه می شود که انتظار می رود مدیریت شهری همدان از محل این درآمدها نگاه حمایتی ویژه ای از رسانه ها داشته باشد.

 

وی خواستار جلوگیری از هدر رفت هزینه های مدیریت شهری در حوزه فرهنگی شد و گفت: متاسفانه در شرایط فعلی اقتصادی کشور، بسیاری از رسانه ها به دلیل مشکلات شدید مالی مشمول ماده 16 شده اند و عملا فعالیت و کارکرد رسانه ای ندارند که انتظار داریم شهرداری با نگاه حمایتی و همه جانبه از تمامی رسانه ها نسبت به رفع این مشکل جدی اقدام کند.

 

مسول مالی خانه مطبوعات استان همدان نیز در این جلسه گفت: شهرداری با زندگی عامه شهروندان در حوزه های مختلف سر و کار دارد که از این رو بایستی برنامه محور در تمامی حوزه‎ها ورود کند و عرصه های مختلف انسانی را مورد توجه قرار دهد.

 

زهره پوروهابی ادامه داد: مدیریت شهر نگاه مثبتی به مقوله فرهنگی دارد که متاسفانه پویایی لازم در جهت دهی افکار عمومی به خوبی دیده نمی شود و باید این حوزه بیش از پیش تقویت شود.

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی موارد شاهد کم توجهی واحدهای مالی مدیریت شهری در پرداخت مطالبات رسانه ها هستیم که علی رغم توافقات قبلی رفتار می کنند که درخواست داریم با تشکیل هیات مشترک از اعضای خانه مطبوعات و مدیران واحدهای مرتبط مدیریت شهری، شاهد تسهیل امور و برون رفت از مشکلات فعلی باشیم.

 

مسئول کمیته خبرنگاران و عکاسان خبری خانه مطبوعات نیز در این جلسه گفت: توسعه فرهنگی شهر در تعامل دو سویه محقق می‌شود که از این رو می‌توان با همکاری شهرداری همدان شاهد برگزاری جشنواره رسانه در جهت رشد آموزش‌های شهروندی در بین مردم و به تبع آن تقویت رسانه‌ها باشیم.

 

مریم شهابی باهر اجرای دیوارنگاره های مناسبتی در شهر همدان را اقدام مثبتی برشمرد و گفت: اجرای این دیوارنگاره ها حرکت جدیدی است که می توان در تولید محتوا و طراحی ها از ظرفیت بالای اهالی رسانه به ویژه عکاسان خبری استان بهره برد تا شاهد تولیدات فاخر در این زمینه باشیم.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal