آخرین اخبار

26. دى 1399 - 15:04   |   کد مطلب: 37953
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از هوشمندسازی ناوگان آمبولانسی اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، مهدی بسطامی در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به تکمیل سامانه آسایار، اظهار کرد: در ادامه تکمیل فاز اول راه‌اندازی سامانه آسایار و پس از بهبود سامانه پاسخگویی مرکز دیسپچ فاز دوم این سامانه با تجهیز آمبولانس‌های مرکز اورژانس به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) درحال انجام قرار دارد.

 

وی افزود: در شروع فاز سوم این سامانه که در آینده اجرا خواهد شد، می‌توانیم موقعیت فرد تماس گیرنده با اورژانس دانشکده را در مرکز دیسپچ داشته باشیم که این امر، کمک شایانی به کاهش مدت زمان رسیدن بر بالین بیماران می‌شود.

 

وی در ادامه تعداد آمبولانس‌های شهرستان اسدآباد  را در مجموع ۱۰ دستگاه برشمرد و یادآور شد: از این تعداد، شش دستگاه فعال و چهار دستگاه پشتیبان است و خوشبختانه در رابطه با تعداد آمبولانس‌های شهرستان کمبودی نداریم.

بسطامی همچنین با اشاره به راه‌اندازی پایگاه امداد جاده‌ای در دهستان کلیایی، تصریح کرد: راه‌اندازی پایگاه امداد جاده‌ای در دهستان کلیایی این شهرستان در مهر ماه سال‌جاری در  جلسه آمایش سرزمینی پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی سازمان اورژانس کشور مورد تصویب قرار گرفت و در حال حاضر در تشکیلات اورژانس کشور نهایی شده که منتظر ابلاغ و تأمین نیرو برای این امر هستیم .

 

وی با بیان اینکه در رابطه با فضای احداث و راه‌اندازی پایگاه مشکلی نداریم، خاطر نشان کرد: طبق استاندارد کشوری فاصله هر پایگاه امداد جاده‌ای ۲۲ کیلومتر است که با راه‌اندازی این پایگاه تمامی محورهای شهرستان از سمت همدان، قروه، سنقر و کنگاور پوشش کامل داده خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal