آخرین اخبار

9. بهمن 1399 - 9:27   |   کد مطلب: 38079
دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، قصد دارد با همکاری انجمن های خیریه این شهرستان برنامه هایی برای پیشگیری و درمان بیمارالن سرطانی تدوین کند.

به گزارش آوای سیدجمال، این برنامه ها در قالب هماهنگی بیشتر با موسسات خیریه پیش بینی شده است .
 

خانم مرادی معاون موسسه خیریه کمک به بیماران سرطانی اسدآباد میگوید: ما در شرایط مقابله با کرونا و شیوع این ویروس، از خیرین درخواست کرد  کمک‌های خود را به این موسسه ارسال کنند.

همچنین دکتر عظیمی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسداباد گفت: باید مردم موارد بهداشتی را بخوبی رعایت کنند تا از ابتلا به سرطان در امان باشند.

 
رئیس گروه سلامت خانواده و جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم گفت:  تحقیقات مبین آن است که بیش از ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است و کاهش فشار‌های روانی و استرس، انتخاب الگوی صحیح زندگی مانند  مصرف نکردن دخانیات و الکل، رعایت وزن ایده آل و برنامه‌های ورزشی مستمر و قطعاً الگو‌های صحیح غذایی می‌تواند به پیشگیری از این بیماری کمک کند.

 

فهیمه بهزادی افزود: نگاهی به آخرین گزارش ثبت سرطان نشان می‌دهد که تعداد کل موارد جدید سرطان در هر سال در ایران ۱۲۵ هزار نفر بوده که ۵۳ درصد موارد به مردان و ۴۷ درصد به زنان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه پر بروزترین سرطان‌ها در مردان سرطان معده، پوست، پروستات، روده بزرگ و مثانه و در زنان تیروئید، پستان، معده، روده بزرگ، پوست و در هر دو جنس پوست، معده، رودبزرگ، پستان و پروستات ثبت شده است، گفت: بروز سرطان در ایران به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ترتیب در مردان و زنان ۱۷۵ و ۱۴۹ و کمتر از متوسط جهانی است (در جهان در مردان و زنان به ترتیب ۲۱۹ و ۱۸۳)، اما هم در جهان و هم در ایران تعداد موارد سرطان طی دو دهه آینده افزایش خواهد یافت.

 
در برنامه مراقبت‌های سلامت میانسالان غربالگری سرطان سینه و دهانه رحم به طور همیشگی در مراکز خدمات درمانی شهرستان اسدآباد انجام می‌گیرد و موارد مشکوک و مثبت برای پیگیری و درمان به مراکز تخصصی‌تر ارجاع می‌شود.
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal