محمدجواد نوروزی، کارشناس فضای مجازی در گفتوگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با بیان اینکه انقلاب ما به انقلاب کاست معروف است، اظهار کرد: در واقع پیام امام از طریق نوارهای کاست منتشر بوده، به طوری این نوارها به دست جبهه انقلاب می رسید و در زیر زمینها تکثیر و در مساجدها توزیع می شد.
وی با بیان اینکه در آن دوران مردم آنقدر رسانه جمعی مانند تلویزیون نداشتند، افزود: میتوان گفت که در آن دوران ابتدایی انقلاب ابزار رسانه تنها همان نوار کاستها و اعلامیه ها بود که پیام امام و انقلاب به گوش مردم میرسید و آنان را به جوش و خروش وا میداشت.
این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدیون رسانه است، گفت: رسانه به قدری موثر است که پیروزی انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن با نقش آفرینی صدا و سیما مردم را به باور رساند.
وی تأکید کرد: اگر رسانه ی حکومت گفته شود، میتوان گفت که آن حکومت جایی برای ایستادن ندارد و از جان افتاده است و همان طور که جبه انقلاب با گرفتن صداوسیما صدای انقلاب را به گوش مردم رساند و از پایان رژیم شاهنشاهی خبر داد.
نوروزی در خصوص اینکه رسانه های معاند برای مبارزه با انقلاب دو راهبرد یکی برای درون جامعه و دیگری برای بیرون از جامعه ایران داشتند، گفت: راهبردی که برای درون جامعه استفاده میشود، تزریق ناامیدی به جامعه است، اینکه بگویند شما به اهدافتان نرسیده و انقلاب اسلامی پیشرفتی نداشته و شما را هم از پیشرفت بازداشته و در واقع این انقلاب بدبختی، فلاکت و گرفتاری برای شما ارمغان داشته؛ و این راهبرد برای این است که نظام و مسئولان انقلابی را متهم به ناکارآمدی کنند.
وی ادامه داد: اگر مسئولی اشتباهی در انقلاب اسلامی انجام میدهد و یا نتواند وظیفه خود را درست انجام دهد، دو خطا مرتکب شده یکی عدم درست انجام دادن آن کار است و از سوی دیگر مردم را نسبت به انقلاب ناامید کرده و این خیلی اتفاق بدتری است.
این کارشناس فضای مجازی در خصوص راهبرد دوم رسانه های معاند در مبارزه با انقلاب، گفت: در این راهبرد که برای خارج از ایران پیش می برند، تصویر انقلاب را طوری نمایش میدهند که انقلاب از تمدن به دور و به دنبال جنگ است.
وی با بیان اینکه مؤثرترین راه برای غلبه بر محاصره تبلیغاتی دشمن، این است که سکوی انتشار پیاممان را درست انتخاب کنیم، خاطرنشان کرد: درواقع باید سکویی داشته باشیم که مخاطب خارجی ما حرف انقلاب را بشنود که متأسفانه در این قضیه محدود هستیم.
نوروزی با تأکید بر اینکه مسئله بزرگ ما این است که محتوا داریم اما سکوی انتشار پیام نداریم، افزود: البته امروز فضای مجازی یک فرصت است که میتوان از آن بهره برد و نباید تنها به یک زبان برای انتشار پیام انقلاب اکتفا کرد.
وی با تأکید بر اینکه م باید افرادی را داشته باشیم که نه پدافندی بلکه به صورت آفندی حرف های انقلاب را بزنند، افزود: به طور مثال ما در حوزه زن و خانواده حرف داریم و باید در مقابل آن نگاه و حرفهای نادرست فمنیست، حرفهای منطقی خود را بزنیم.
انتهای پیام/ن
دیدگاه شما