آخرین اخبار

25. بهمن 1399 - 12:40   |   کد مطلب: 38216
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون با کاهش ۵ درصدی بارش در استان، ۵۰ درصد کل بارش‌های سالانه را کسب کردیم.

به گزارش آوای سیدجمال، روح‌الله زاهدی در گفت‌وگو با ما، اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری یعنی یکم مهرماه ۹۹ تاکنون حدود ۵۰ درصد بارش یک سال را کسب کردیم و نسبت به وضعیت کلی کشور شرایط بهتری از نظر میزان بارش داریم.

 

وی افزود: به طور کلی وضعیت بارش در کشور نسبت به بلندمدت منفی بوده و علت آن این است که تغییرات اقلیمی باعث افزایش نسبی دما و در نتیجه تغییر در میزان، زمان و نوع بارش ها شده اما انتظار داریم با بارش‌های اسفند و فروردین‌ماه به شرایط خوبی برسیم.

 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان خاطرنشان کرد: وضعیت بارش‌های امسال نسبت به سال گذشته به صورت میانگین در کل کشور کاهش ۳۰ درصدی داشته که این آمار در استان همدان ۵ درصد است و ما شرایط بهتری نسبت به میانگین کشوری داریم.

 

وی در تشریح وضعیت آب و هوای این هفته در استان همدان گفت: تا روز سه شنبه آسمان استان صاف و تا قسمتی ابری است و پدیده جوی خاصی نخواهیم داشت اما همین مسئله باعث می شود در شهرهای بزرگ و صنعتی، تجمع آلاینده‌ها را داشته باشیم.

 

زاهدی با بیان اینکه از روز سه شنبه یک سامانه بارشی وارد استان می‌شود و تا روز پنجشنبه شاهد باراش باران و برف خواهیم بود، ادامه داد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد نسبتاً شدید را در استان خواهیم داشت.

 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان در رابطه با وضعیت دمای استان توضیح داد: از روز یکشنبه تا سه شنبه ثبات نسبی دما در استان را داریم اما پس از آن تا پایان هفته با پدیده افزایش دما مواجه خواهیم شد.

 

وی گفت: تغییرات دما طی ۲۴ ساعت گذشته در همدان از منفی ۴ تا ۱۶ درجه سلسیوس بوده همچنین شهرستان بهار با منفی ۷ درجه سلسیوس به عنوان سردترین و شهرستان نهاوند با ۱۸ درجه سلسیوس به عنوان گرم ترین شهرستان های استان گزارش شده اند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal