آخرین اخبار

10. اسفند 1399 - 8:53   |   کد مطلب: 38353
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از سهمیه ۱۰۰ هزار اصله نهال رایگان این شهرستان در هفته منابع طبیعی و درختکاری خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، بهزاد شاهمرادی در گفت‌وگو با ما اظهار کرد: در هفته منابع طبیعی و درختکاری در شهرستان اسدآباد افزون بر ۱۳۰ هزار اصله نهال بین کشاورزان متقاضی که یک ماه قبل ثبت نام کرده و درخواست داده اند و در این رابطه بازدیدها و کارشناسی ها انجام شده، توزیع می شود.

 

وی تعداد کشاورزان متقاضی نهال رایگان را که اقدام به ثبت نام کرده اند، ۱۵۰ نفر برشمرد و افزود: اکثریت این نهال ها در راستای توسعه زراعت چوب از نوع صنوبر بوده است که توسط کشاورزان به صورت بادشکن و یا زراعت چوب کشت خواهد شد.

 

شاهمرادی با اشاره به اینکه هزینه حمل نهال های رایگان با افراد متقاضی نهال رایگان است، یادآور شد: در هفته درختکاری در کلیه خانه های هلال روستاهای شهرستان نهال رایگان توزیع می شود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: امسال ۸۰ هکتار جنگل کاری در شهرستان در دست اجرا قرار داشت که تاکنون ۸۰ درصد این میزان برنامه محقق شده و تا پایان سال مابقی برنامه نیز انجام خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به طرح تنفس درختان جنگل های شمالی و افزایش قاچاق چوب در مناطق غرب کشور به علت این طرح تنفس مطرح کرد: امسال شهرستان اسدآباد در بحث قاچاق چوب تنها به غیر از کشف و شناسایی یک مورد شامل سه کامیون که در ابتدای امسال رخ داد، مورد دیگری در این رابطه خوشبختانه نداشته و مشاهده نشده است.

 

شاهمرادی با تأکید بر ترغیب کشاورزان به کشت صنوبر در بحث گسترش و توسعه زراعت چوب شهرستان گفت: ایجاد فرصت های شغلی جدید، درآمدزایی برای جوامع محلی، استفاده از زمین های بایر، تنفس واقعی تر جنگل و طمع کمتر برای قطع درختان جنگلی، تأمین مواد اولیه صنایع سلولزی، تأمین نیاز صنایع چوبی کشور و احتیاج به واردات کمتر از دیگر مزایای توسعه زراعت چوب به شمار می رود.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal