آخرین اخبار

24. اسفند 1399 - 9:21   |   کد مطلب: 38479
سرهنگ افشین یاری با ارائه راهکار و با هدف کاهش حوادث ناگوار چهارشنبه آخرسال، گفت: خانواده ها در کنترل فرزندان خود، نقش اثرگذار دارد.

سرهنگ افشین یاری، فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به رویکرد امروز پلیس در داشتن یک تعامل هدفمند و کارآمد با آحاد مردم در بحث پیشگیری از جرائم و تولید امنیت، اظهار کرد: اعتقاد داریم پلیس به تنهایی قادر به برقراری امنیت پایدار نبوده بلکه تولید امنیت یک محصول جمعی است و تمامی دستگاه ها، نهادها و خود مردم در تولید آن نقش اساسی داشته و باید با همکاری و همدلی، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به حوادث چهارشنبه آخر سال، گفت: متاسفانه امروزه چهارشنبه آخر سال توسط افراد فرصت طلب خودی و بیگانه، رنگ و لعاب دیگری به خود گرفته و به صورت یک خرده فرهنگ جرم در بین مردم ظاهر شده که علاوه بر زیان های مالی ، صدمات و آسیب های جبران ناپذیری بر سلامت جوانان و نوجوانان وارد کرده است.

 

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد با تاکید بر اینکه ارتقا سطح آگاهی افکار عمومی بویژه جوانان و نوجوانان ، یکی از عوامل پیشگیری از بروز حوادث ناگوار در چهارشنبه آخر سال بوده ، گفت : بیان تجربیات تلخ حوادث سنوات گذشته، مشارکت آحاد مردم و توجه خانواده ها بخصوص والدین به توصیه های ایمنی، مهمترین اصل در مدیریت چهارشنبه آخر سال و کاهش حوادث در این روز است.

 

وی با هشدار به قاچاقچیان، تهیه و توزیع کنندگان مواد محترقه غیراستاندارد ، خطرناک و دست ساز، خاطرنشان کرد: به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه خرید، فروش و قاچاق مواد محترقه و منفجره غیر مجاز جرم و هر کسی با هیاهو ، جنجال، حرکات غیرمتعارف یا با تعرض به افراد ، مخل نظم و آرامش عمومی ‌شود، به ۳ ماه تا یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود.

 

یاری با یادآوری اینکه پلیس مخالف شادی مردم در این شب نیست، افزود: برابر هماهنگی بعمل امده با دستگاه قضا ، در این شب چنانچه کسی بخواهد اسباب مزاحمت شهروندان و آسایش عمومی را فراهم آورد و یا به اماکن عمومی و دولتی تعرضی داشته باشد، برخورد جدی و قانونی انجام و تا پایان تعطیلات نوروزی میهمان پلیس خواهد بود.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal