آخرین اخبار

25. اسفند 1399 - 20:33   |   کد مطلب: 38495
دادستان اسدآباد گفت: افرادی که به بهانه چهارشنبه‌سوری اقدام به ارتکاب افعال مجرمانه می‌کنند دستگاه قضا برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، محمد شیرزادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن چهارشنبه‌سوری و شرایط فعلی شهر و کشور در مواجهه با بیماری کرونا از شهروندان اسدآبادی تقاضا داریم با کنترل و نظارت بر فرزندان خود از بروز خطرات جانی و مالی چهارشنبه سوری جلوگیری کنند.

 

وی افزود: با توجه به استعلامات به عمل آمده فعلاً در سطح کشور مواد محترقه بدون خطر وجود ندارد و تمامی این اقلام که توسط عده ای سودجو و بی مسئولیت به فروش و یا عرضه می شود، خطرناک بوده و می تواند باعث صدمات جبران ناپذیر شود.

 

شیرزادی ضمن تذکر به عرضه کنندگان مواد محترقه و ناریه خاطرنشان کرد: فروش و عرضه، نگهداری هر نوع مواد و وسایل محترقه از جمله انواع ترقه و ... و اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد سروصدا به وسیله مواد محترقه و سلب آسایش عمومی و ایجاد هیاهو و جنجال جزء افعال مجرمانه بوده و جرم محسوب می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ایراد صدمه بدنی عمدی و یا غیرعمدی به وسیله مواد محترقه نسبت به افراد دیگر، ایجاد تجمع بدون رعایت پروتکل های بهداشتی و منجر به شیوع بیماری کرونا، ایراد خسارت عمدی به اماکن و وسایل و اموال مردم، تمرد و توهین نسبت به مأموران انتظامی و نظامی و سایر مأموران دولتی از جمله کارکنان اورژانس، بیمارستان، آتش نشانی و شهرداری در حین انجام وظیفه، ایجاد سروصدا  و هیاهو به وسیله وسایل نقلیه از جمله موتورسیکلت و ایجاد مزاحمت برای عموم مردم از جمله برای نوامیس و اطفال در معابر از دیگر موارد جرم و افعال مجرمانه بوده که در این رابطه با مجرمان برخورد قاطع خواهد شد.

 

شیرزادی ادامه داد: نقش خانواده‌ها در این ایام در جهت کنترل رفتار فرزندان خود بسیار مهم است و باید فرزندان خود را از خطرات استفاده از مواد محترقه آگاه کنند و با ایجاد فضایی خانوادگی و شاد نسبت به اعمال و رفتار فرزندان خود که گاهاً تحت تأثیر افراد دیگر قرار می‌گیرند، نظارت داشته باشند تا شاهد برخی اتفاقات تلخ و در برخی موارد جبران ناپذیر نباشند.

 

دادستان اسدآباد گفت: نهادهای متولی امر فرهنگ، صداوسیما و رسانه ها باید با فرهنگسازی درست، جامعه به ویژه نسل جوان را با خطرات و آسیب های مراسم چهارشنبه سوری آشنا و آگاه کنند و این گونه اطلاع رسانی ها باید در طول سال مستمر ادامه داشته باشد و مختص ایام نزدیک به برگزاری مراسم ها نباشد چراکه کار فرهنگی و فرهنگسازی نیازمند زمان است تا در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal