آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1400 - 12:34   |   کد مطلب: 38880
استاندار همدان گفت: گروه شغلی ۲ به مدت ۱۴ روز در شهرستان های دارای وضعیت قرمز کرونایی شامل اسدآباد و بهار مجاز به فعالیت هستند.

به گزارش آوای سیدجمال، سید سعید شاهرخی روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: طبق طرح جامع هوشمند مقابله با کرونا تنها گروه شغلی یک در مناطق قرمز مجاز به فعالیت و ارائه خدمات هستند که گروه شغلی ۲ نیز افزوده شد که البته این بازگشایی محدود به دو هفته است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان ماه مبارک رمضان شاهد افزایش مسافرت ها در تعطیلات پایان هفته به ویژه عید سعید فطر خواهیم بود که نیروی انتظامی در اجرای طرح محدودیت مسافرت پایان هفته و جلوگیری از ورود و خروج خودروها وظیفه سنگینی را بر عهده دارد.

 

استاندار همدان بیان کرد: باید طرحی زیر نظر کمیته امنیتی و اجتماعی تدوین شده و بر اساس آن نیروی انتظامی طبق مصوبه ستاد ملی کرونا از ورود و خروج خودروها با هدف پیشگیری از شیوع کرونا جلوگیری کند.

 

شاهرخی، خواستار هماهنگی و همکاری بین فرمانداران و عوامل انتظامی برای اجرای طرح ممنوعیت تردد تعطیلات پایان هفته و  تشدید نظارت ها توسط تیم های بازرسی در روزهای تعطیل شد.

 

وی گفت: با تلاش اعضای ستاد و حمایت و پشتیبانی از کادر بهداشت و درمان به عنوان نیروهای صف مقدم مقابله با کرونا، توانستیم از پیک چهارم این بیماری که از نظر سرعت و میزان سرایت بیشتر از پیک های گذشته بود، عبور کنیم.

 

استاندار همدان با بیان اینکه نماز عید سعید فطر به صورت محدود در فضای باز اقامه می شود اظهار داشت: برگزاری مجالس عروسی پس از پایان ماه رمضان افزایش می یابد که باید در کمیته اجتماعی مقابله با کرونا برای جلوگیری از برگزاری این مراسم ها و شکل گیری تجمع نسبت به دریافت تعهد از متولیان عروسی، مسئولان تالار، دفاتر عقد و عروسی تدبیر و اقدام شود.

 

شاهرخی ادامه داد: کمیته اطلاع رسانی نسبت به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا تاکید کند.

 

وی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در سوپر مارکت ها به خاطر تردد بالای مشتریان برای خرید مایحتاج روزمره ضعیف و کمرنگ است هر چند تعدادی از آنها پلمب شدند اما باید کنترل این واحدها تشدید شود.

 

هشت شهرستان استان همدان در وضعیت نارنجی و شهرستان های بهار و اسدآباد در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

 

گروه‌های شغلی ۲ شامل پاساژ، مراکز خرید، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی‌ها و مراکز تهیه و طبخ غذا به صورت بیرون بر، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی‌ها، پارچه‌فروشی‌ها، عکاسی‌ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده‌سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی هستند.

ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal