آخرین اخبار

20. ارديبهشت 1400 - 13:31   |   کد مطلب: 38914
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان با اشاره به محدودیت های موجود به دلیل کرونا و برگزاری نماز عید در فضاهای باز مساجد گفت: ۱۵۰ صندوق و پایگاه شامل فطریه عام، کفاره و سادات در اطراف اماکن، معابر اصلی و مرکزی استان برای جمع آوری فطریه پیش بینی شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، حمیدالله فارسی از اعلام آمادگی این نهاد برای جمع آوری زکات فطره، کفارات و نذورات در روز عید سعید فطر خبر داد و اظهار داشت: برای خدمات‌رسانی بهتر به جامعه هدف بهزیستی نیازمند یاری و همراهی خیرین نوع‌دوست هستیم.

 

وی با بیان اینکه طبق فتوای مراجع تقلید مردم می‌توانند زکات فطره و کفاره خود را به بهزیستی پرداخت کنند، افزود: این مبلغ صرف کودکان بی سرپرست، بانوان سرپرست خانواده و آسیب دیدگان اجتماعی می‌شود.

 

فارسی با توصیه به اینکه در دوران شیوع کرونا مردم تا حد امکان کمک های خود را به شیوه اینترنتی و غیر نقدی بپردازند عنوان کرد: طبق فتوای فقها مبلغ کفاره می‌تواند در قالب تهیه نان یا مواد غذایی مورد نیاز مراکز و موسسات خیریه اعم از کودکان بی سرپرست، سالمندان، معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی مصرف شود.

 

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه ۱۷ موسسه خیریه استان اعم از کودکان، توانبخشی و سالمندان مجاز هستند مشارکت‌های مردمی را روز عید فطر در سطح استان جمع آوری کنند خاطرنشان کرد: کمک های دریافتی به سایر موسسات غیر دولتی مانند مراکز مثبت زندگی و کلینیک ها در مرکز مربوطه جمع آوری می شود. 

 

فارسی با اشاره به شیوه‌های دریافت فطریه از سوی بهزیستی اعلام کرد: شماره حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی همدان به شماره کارت شتاب ۸۳۹۳-۶۹۲۷-۹۵۷۰-۶۳۶۷ و یا شماره حساب ۴۱۶۵۰۳۴۵۴۱۷۲۴۰۱۱ با شماره شبای IR۲۱۰۱۰۰۰۰۴۱۶۵۰۳۴۵۴۱۷۲۴۰۱۱ و یا شماره گیری #۱۴۰۰۰۲۸*۴*۷۳۳*  کمک‌های مردمی به بهزیستی استان همدان را دریافت می کنند.

 

۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر فرد معلول زیر پوشش خدمات حمایتی سازمان بهزیستی استان همدان قرار دارند.

ایرنا

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal