آخرین اخبار

25. ارديبهشت 1400 - 13:13   |   کد مطلب: 38943
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد گفت: در رنگ بندی های کرونایی امروز شهرستان اسدآباد نارنجی اعلام شده که این رنگ بندی ها به معنای پایان کرونا نبوده و تنها گردش ویروس کمتر شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، دکتر ایرج صالحی، با بیان اینکه اسدآباد دیرتر از دیگر شهرستان های استان همدان وارد پیک چهارم شد و این علت موجب شد تا دیرتر از دیگر شهرستان های استان از قرمز به نارنجی تغییر یابد، افزود: در حال حاضر با سرازیری وضعیت کرونا در پیک چهارم تعداد بیماران کرونایی بستری شهرستان به زیر ۵۰ نفر رسیده و تعداد بیماران سرپایی کمتر شده است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون یکی از مهمترین نگرانی های دانشکده علوم پزشکی تجمعات انتخاباتی و دورهمی های خانوادگی و تجمعات و مراسم های عروسی در شهرستان با پایان ماه رمضان است، اضافه کرد: در کل استان همدان ۹۸ درصد علت ابتلا دورهمی های خانوادگی و تجمعات بوده که از این آمار ۳۲ درصد به تجمعات و ۶۶ درصد به دورهمی های خانوادگی اختصاص داشته است.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد با تأکید بر تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی خاطرنشان کرد: به طور قطع با تداوم رعایت پروتکل ها میزان سرازیری وضعیت گردش کرونا در شهرستان کمتر شده و وضعیت بهتری را تجربه خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۲ درصد افراد بالای ۸۰ سال در شهرستان اسدآباد واکسیناسیون شده اند، بیان کرد: از امروز -شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه- واکسیناسیون افراد سنین ۷۵ سال تا ۸۰ سال شهرستان آغاز شده است و افراد با در دست داشتن کارت ملی خود می توانند به محل مشخص شده برای واکسیناسیون خود اقدام کنند.

 

صالحی با تأکید بر استفاده از ماسک توسط افراد واکسینه شده گفت: اگر چه کرونا دیگر برای افراد واکسینه شده خطر نیست اما لازم است این افراد برای سلامتی دیگران نسبت به زدن ماسک خود حتماً اقدام کرده و سلامت شهروندان را مدنظر داشته باشند.

 

وی در رابطه با وضعیت کپسول  اکسیژن نیز در بیمارستان قائم(عج) اسدآباد در بخش کرونا خاطرنشان کرد: با دارا بودن دو دستگاه اکسیژن ساز در حال حاضر خوشبختانه مشکلی در این رابطه وجود ندارد ضمن اینکه ۱۵۰ کپسول اکسیژن ۳۰ تا ۴۰ لیتری نیز برای مواقع نیاز خریداری شده که به صورت اتوماتیک به دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان وصل می شوند و علاوه بر آن خیرین و اوقاف نیز کمک هایی در رابطه با کپسول اکسیژن برای افراد بیمار شهرستان  داشته اند.

ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal