آخرین اخبار

4. خرداد 1400 - 13:32   |   کد مطلب: 39039
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با تأکید بر اینکه قطعی برق به علت افزایش مصرف برق توسط مشترکین است، گفت: خاموشی‌های برق در استان همدان همچنان ادامه دارد و مشخص نیست تا چه زمانی اعمال شود.

به گزارش آوای سیدجمال، شیرزاد جمشیدی سه‌شنبه ۴ خرداد در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه جداول خاموشی‌های استان منتشر شده است، اظهار کرد: مصرف برق استان همدان در دو ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۴ درصدی دارد و قطعی برق به صورت کشوری و توسط دیسپاچینگ ملی انجام می‌شود و از حیطه استانی خارج شده است.

 

وی با بیان اینکه امسال با کاهش شدید منابع آبی مواجه هستیم، تصریح کرد: امسال در استان همدان ۳۰ درصد نسبت به بلندمدت و ۴۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش بارندگی داریم و از طرفی با افزایش ۳ درجه ای دما مصرف برق در دو ماهه امسال ۳۴ درصد افزایش یافته است.

 

جمشیدی با اشاره به کاهش ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ مگاواتی تولید برقابی کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای زودرس و کاهش شدید بارندگی‌ها حجم آب سدها برای تولید برقابی کاهش یافت به‌طوریکه ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ مگاوات را در این بخش از دست دادیم و تعادل بین تولید و مصرف برق استان بهم خورده است و مجبوریم در یکسری لایه‌ها خاموشی‌هایی اعمال کنیم.

 

وی با بیان اینکه به علت گرمای زودرس مصارف بخش های مختلف از جمله کشاورزی با یک ماه زودتر وارد مدار شده است، تصریح کرد: در سال های گذشته چاه‌های کشاورزی ۲۰ اردیبهشت وارد مدار می‌شد اما امسال به علت گرمای زودرس از ۱۵ فروردین وارد مدار شدند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر سمهیه بندی خاموشی‌ها انجام گرفته شده و جداول منتشر شده است، اظهار کرد: ظرفیت تولید هر استان و نبود ماینر فعال در بحث خاموشی‌ها مدنظر است اما در بحث برق موضوع کشوری است و جزیره‌ای نباید نگاه شود.

 

وی با بیان اینکه سقف مجاز مصرف برق استان در سال جاری ۵۴۰ مگاوات درنظر گرفته شده است، افزود: سال گذشته ۱۶ هزار مشترک به مشترکین برق استان اضافه شده ضمن اینکه ۱۳ درصد مصارف برق صنایع استان افزایش داشته است.

 

جمشیدی با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ ماینری در سطح استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: از سال ۹۸ تاکنون ۱۷۶۹ ماینر با توان ۳.۲ مگاوات در استان همدان جمع آوری شده که چهارمیلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خسارت زده است.

 

وی با بیان اینکه اگر مشترکین استان در میزان مصارف خود ۱۰ درصد مدیریت داشته باشند به زودی مشکل حل خواهد شد، ادامه داد: امسال هشت تا ۹ برابر سال گذشته افزایش پیک بار داریم در حالیکه سال گذشته کمتر از یک درصد رشد پیک در استان وجود داشت.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان درباره استفاده از ژنراتور اضطراری توسط دستگاه ها و برخی مشاغل حساس، گفت: استفاده از ژنراتور اضطراری جزء دستورالعمل‌های مدیریت بحران  و پدافند غیرعامل بوده و به همه دستگاه‌ها و مشاغل حساس ابلاغ شده است و باید از قبل تهیه می‌کردند.

 

جمشیدی با بیان اینکه برای اینکه عدالت در تمام مشاغل برقرار شود خاموشی‌ها چرخشی شده است، افزود: شرایط خاموشی‌ها فعلاً ادامه دارد و مشخص نیست تا چه زمانی اعمال شود.

 

وی با تأکید بر اینکه از ادارات انتظار داریم میزان مصارف خود را حداقل ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دهند و از کولرهای گازی استفاده نکنند، یادآور شد: مردم و ادارات از نور طبیعی استفاده کرده و لامپ کمتری روشن کنند.

 

وی درباره خاموشی برق در مدارس استان نیز خاطرنشان کرد: با مدیرکل آموزش و پرورش استان هماهنگ شده و سعی داریم کمترین خاموشی را در حوزه‌های امتحانی و مدارس داشته باشیم.

 

جمشیدی با بیان اینکه مشترکین برق استان از طریق دو بیمه کوثر و دانا خسارات ناشی از قطعی برق را دریافت خواهند کرد، گفت: هر مشترکی که در منازل دچار حادثه شود از طریق بیمه کوثر خسارت دریافت می‌کند و در صورتی که خسارت ناشی از مشکلات شبکه برق باشد از طریق بیمه دانا خسارت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal