آخرین اخبار

18. خرداد 1400 - 13:31   |   کد مطلب: 39161
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه واردات خوراک سگ و گربه به کشور شده است گفت: تصدی بانک مرکزی در دولت آقای روحانی به مدت ۳ سال برعهده آقای همتی بود؛ اگر وی به عنوان رئیس بانک مرکزی اختیار نداشت چرا از همان ابتدا از مسئولیتش استعفا نداد.

به گزارش آوای سیدجمال، احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه آقای همتی 3 سال مسئولیت نهادی را بر عهده داشته است که قیمت گذاری ارز و سکه و هدایت بورس و بازار سرمایه از اختیارات آن بوده است گفت: مانع تراشی بانک ها در مسیر تولید واحد های کارآفرین و تولیدی را به خاک سیاه نشاند آقای همتی باید در این باره پاسخگو باشد.

 

 

نماینده مردم همدان با اشاره به اینکه 55 واحد تولیدی در همدان به خاطر مانع تراشی بانک ها تعطیل شدند و هیچ کسهم  پاسخگو نیست تصریح کرد: آقای همتی در مناظره ها به آقای رئیسی ایراد می گیرد که چرا واحدهای تولیدی را راه انداختید؛ این واحدهای تولیدی متعلق به بیت المال است وقتی رئیس کل بانک مرکزی کار تولید را می خواباند باید رئیس دستگاه قضا کم کاری او را جبران کند؛ سوال تولید کنندگان این است که چرا آقای همتی واحدهای تولیدی تعطیل شده را راه نینداخت.

 

 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه ارز 4200 تومانی هزینه واردات خوراک سگ و گربه به کشور شده است ادامه داد: یک تولید کننده با ارز 30 هزار تومانی دستگاه وارد کرده ولی به دستور آقایان همتی و ذاکر این دستگاه توقیف شده تا به قول خودشان مشخص شود که ارز برای وارد کردن این دستگاه از کجا تامین شده است!

 

 

فلاحی با اشاره به اینکه آقای همتی چگونه ادعا میکند که اقتصاددان است درحالی که 3 سال اقتصاد کشور را رها کرد گفت: تصدی بنک مرکزی در دولت آقای روحانی به مدت 3 سال برعهده آقای همتی بود، اگر وی به عنوان رئیس بانک مرکزی اختیار نداشت چرا از همان ابتدا از مسئولیتش استعفا نداد.

 

وی با اشاره به اینکه همتی وکیل مدافع کارگزارن و اصلاح طلبان است عنوان کرد: اقتصاد کشور از ابتدای انقلاب در دست کارگزارنی ها بوده که امروز این بلا را بر سر مملکت آورده اند و آقای همتی به عنوان وکیل مدافع این جریان نمی تواند از زیر بار مسئولیت عملکرد خود فرار کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal