آخرین اخبار

7. تير 1400 - 12:13   |   کد مطلب: 39336
معاونت اداره بهزیستی اسدآباد از پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به بهبودیافتگان از اعتیاد این شهرستان در سه ماه ابتدای سال‌جاری خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، اکبر احمدی منش اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون اعتباری افزون‌بر  یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تسهیلات اشتغال‌زایی به ۳۰ نفر از بهبود یافتگان از اعتیاد این شهرستان در زمینه‌های مختلف اشتغال پرداخت شده است.

 

وی دامداری، صافکاری، زنبورداری، مکانیکی، جوشکاری، در و پنجره‌سازی، تعمیرات موتور سیکلت را از جمله اشتغال‌های ایجاد شده برای بهبود یافتگان از اعتیاد این شهرستان با استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی برشمرد و تصریح کرد: این میزان تسهیلات پرداخت شده اشتغال‌زایی به بهبودیافتگان اسدآبادی در سه ماه ابتدای امسال با رایزنی‌های انجام گرفته با دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر به‌صورت جداگانه از طریق سازمان بهزیستی به افراد بهبود یافته شهرستان اختصاص یافته و پرداخت شده است.

احمدی‌منش با بیان اینکه هر ساله از اعتبارات اشتغال‌زایی بهزیستی پنج درصد اعتبار به اشتغال بهبود یافتگان از اعتیاد اختصاص دارد، تصریح کرد: در سال گذشته نیز اعتباری افزون‌بر ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به ۱۱ نفر از بهبود یافتگان از اعتیاد این شهرستان در زمینه‌های مختلف اشتغال پرداخت شد.

وی تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان را چهار کمپ برشمرد و افزود: با توجه به شرایط کرونا و محدودیت‌های کرونایی کمپ‌های ترک اعتیاد  شهرستان به تبع سراسر کشور با تقلیل  ظرفیت مشغول به فعالیت بودند و در برخی از شرایط کرونایی با تعطیلی مواجه شدند که این امر این کمپ‌ها را متضرر کرد و در همین رابطه برای جبران آسیب‌های کرونایی تسهیلاتی نیز به این کمپ‌ها پرداخت شد.

احمدی‌منش در رابطه با کمپ ترک اعتیاد بانوان در شهرستان، گفت: وجود کمپ ترک اعتیاد بانوان در شهرستان به تبع جامعه ضرورت دارد و در این رابطه یک مورد متقاضی راه‌اندازی کمپ بانوان به بهزیستی شهرستان مراجعه داشتند که البته برای راه‌اندازی کمپ بانوان نیاز به فرهنگ‌سازی است .

وی با اشاره به وجود ۲۸۰۰ معلول جسمی حرکتی و ذهنی در شهرستان، بیان کرد: از این تعداد، هفت معلول تحت پوشش و مستمری‌بگیر بهزیستی هستند و مابقی به‌صورت موردی از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

احمدی‌منش همچنین سهمیه اشتغال سال گذشته بهزیستی این شهرستان را ۴۴ نفر با اعتباری افزون بر چهار میلیارد تومان برشمرد و افزود: از این میزان سهمیه تعهد شده بهزیستی اسدآباد ۱۰۸  نفر اشتغال محقق شد.

  ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal