آخرین اخبار

9. تير 1400 - 13:13   |   کد مطلب: 39360
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد از آغاز دوباره احداث و عملیات اجرایی پروژه نیمه‌کاره کتابخانه استاندارد این شهرستان پس از سال‌ها تعطیلی خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، مهدی مرادیان تمجید  اظهارکرد: پروژه کتابخانه استاندارد اسدآباد یکی از طرح‌های ۱۰ سال پیش با مجری‌گری اداره کل راه‌و شهرسازی بوده که با پیشرفت ۱۰ درصدی طی چند سال اخیر همچنان نیمه کاره باقی بود و برای تسریع در روند این طرح با پیگیری‌های انجام شده طرح فوق در سال گذشته از راه‌و شهرسازی به کتابخانه‌های عمومی استان واگذار شد.

وی افزود: از هفته گذشته ساخت این پروژه نیمه‌کاره به عنوان نخستین کتابخانه استاندارد سطح استان همدان با اعتباری افزون‌بر دو میلیارد تومان آغاز شده و بدون شک با ساخت و احداث آن میزان سرانه کتابخوانی این شهرستان به سطح میانگین استان خواهد رسید و مشکل سرانه فضای کتابخوانی اسدآباد مرتفع می‌شود.

مرادیان تمجید در ادامه از تخفیف صددرصدی جرائم دیرکرد کتاب‌های امانتی اعضای کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: از یکم تیرماه مصادف با میلاد امام رضا(ع)  تا سی‌ام تیر مصادف با عید سعید قربان اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد که کتاب‌های امانتی خود را  به کتابخانه باز گردانند مشمول تخفیف صد درصدی جرائم دیرکردی( مربوط به دوران کرونا و قبل از آن) خواهند شد.

 

وی همچنین فضای کتابخوانی شهرستان اسدآباد را ۱۵۷۶ مترمربع و سرانه فضای کتابخانه‌ای را به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت یک متر و ۳۶ سانت برشمرد و بیان کرد: با احداث و بهره‌برداری کتابخانه استاندارد اسدآباد به‌طور قطع مشکل کمبود فضای کتابخانه ای شهرستان مرتفع خواهد شد.

 

مرادیان‌تمجید تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای شش باب کتابخانه بوده که از این تعداد چهار باب کتابخانه در سطح روستا و دو باب در شهر اسدآباد و آجین در مجموع با ۵۵ هزار نسخه کتاب فعالیت دارند.

 ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal