آخرین اخبار

15. تير 1400 - 9:47   |   کد مطلب: 39412
محمدکرم مرادی با اشاره به اینکه عدم بارندگی‌ها در پاییز و بهار موجب کاهش چشمگیر تولید گندم در مزارع شهرستان اسدآباد شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 45 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

 محمدکرم مرادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد  در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال با اشاره به آغاز برداشت گندم در 18هزار و 450 هکتار مزارع این شهرستان، اظهار کرد: از این میزان 9 هزار هکتار مزارع گندم این شهرستان به صورت دِیم و9 هزار و450 هکتار گندم آبی است که برداشت آن تا اواخر مردادماه ادامه دارد . 

 

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 45 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به عدم بارندگی در پاییز و بهار گفت: این امر سبب کاهش چشمگیر سطح تولید ارقام کشت‌ شده گندم آبی و دیم نسبت به سال گذشته شده است.

 

وی یادآور شد: شهرستان اسدآباد دارای 5 مرکز خرید گندم است که کار خرید گندم آزاد بر نیاز کشاورزان را به عهده دارند.

 

مرادی تأمین نهاده‌های کشاورزی از جمله توزیع 8 هزار و 565 تن انواع کود شیمیایی، توزیع هزار و 570 تن انواع بذر گواهی‌شده گندم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی به‌صورت مجازی و چهره به چهره در زمان‌های کاشت، داشت و برداشت برای انتقال دانش و فناوری به کشاورزان، توزیع بخشی از سموم مورد نیاز برای ضدعفونی بذور خود مصرفی گندم، ارسال پیامک برای مبارزه باسن غلات از اقدامات انجام‌شده طی فصل زراعی برشمرد.

 

وی با بیان اینکه با بیش از 5 اکیپ مراقبت بیش از 12 هزار هکتار از مزارع غلات بر علیه سن مادر انجام شده است، افزود: حدود 3 هزار و 750 هکتار با پوره سن غلات و 13 هزار هکتار بر علیه علف‌های هرز مزارع غلات مبارزه شده است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal