آخرین اخبار

17. تير 1400 - 10:47   |   کد مطلب: 39433
تعدادی از شهروندان اسدآبادی گزارشی از قطع شدن آب از شب تا 5 صبح می دهند و این درحالی است که دادستان استان همدان هرگونه قطعی آب را تا عادی شدن جریان برق ممنوع کرد، البته رئیس آبفای این شهرستان می‌گوید: دستوری به ما ابلاغ نشده.

به گزارش آوای سیدجمال،  در پی دستور دادستان استان همدان مبنی بر ممنوعیت هرگونه قطع آب تا عادی شدن جریان برق، تعدادی از شهروندان با ارسال پیام‌هایی از قطعی آب شرب در ساعات پایانی شب تا 5 صبح در مناطقی از شهرستان اسدآباد خبر دادند.

 

موضوع قطعی آب در ساعات پایانی شب و لزوم توجه به دستور دادستان استان همدان مبنی بر ممنوعیت هرگونه قطع آب تا عادی شدن جریان برق را با رئیس اداره امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد مطرح کردیم که وی عدم ابلاغ این نامه دستوری را مطرح کرد.

 

اکبر رحمانی، رئیس اداره امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با بیان اینکه نامه دستور  دادستان استان همدان در خصوص ممنوعیت قطع آب به ما ابلاغ نشده، اظهار کرد: آب شربی که در شهرستان تأمین می‌شود، به صورت آب سطحی نیست بلکه از چاه است، و وقتی برق در روز 4 ساعت قطع شود، آب مخازن پایین می آید و مجبور به قطعی آب در شب می‌شویم.

وی با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد 12حلقه چاه برای تأمین آب شرب وجود دارد، افزود: مخزن تأمین آب 24 هزار لیتر مترمکعب ظرفیت دارد که در زمینه ظرفیت مخزن مشکلی نداریم بلکه مشکل اصلی تأمین آب است.

 

رئیس اداره امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد تأکید کرد: ایستگاه پمپاژ با قطعی برق از مدار خارج می‌شود و این امور به ناچار برای خدمات رسانی در طول روز باید برنامه مدیریت فشار در شب را داشته باشد.

 

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه تامین آب شرب از طریق چاه های عمیق انجام می گیرد، با قطعی برق قطعا تاثیر خیلی زیادی بر تامین آب خواهد داشت.

 

رحمانی قطعی آب در ساعات پایانی شب تا 5 صبح را از دو ماه گذشته تاکنون رد کرد و گفت: برنامه قطعی آب در طول شب از اواخر خرداد ماه یعنی سه هفته گذشته بوده است.

 

وی با اشاره به مصرف بالای آب در اسدآباد، گفت: میانگین مصرف آب در شهرستان اسدآباد نسبت به میانگین استانی بالاتر است.

 

آوای سیدجمال: باتوجه به قطعی آب در ساعاتی از پایانی شب تا صبح در شهر اسدآباد، و علی رغم رسانه ای شدن دستور دادستان استان همدان مبنی بر ممنوعیت هرگونه قطعی آب، و بی اطلاع بودن مسئول ابفای شهرستانی از این موضوع انتظار می رود هرچه زودتر دادستان شهرستان اسدآباد این موضوع را پیگیری و برای برخورد با این عمل جامه عمل بپوشانند چراکه مردم این روزها از وضع قطعی برق به اندازه کافی گلایه مند و کلافه و سردرگم شده اند و نباید بیش از این مردم را آزار داد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal