آخرین اخبار

28. تير 1400 - 9:51   |   کد مطلب: 39532
حسین بیژنی تقی‌پور با اشاره به اینکه 40 روزاست که آب شرب خانه بهداشتی روستای طویلان سفلی این شهرستان در شرایط کرونا و گرمی هوا قطع است، گفت: متأسفانه مسئولان آبفا تنها وعده اصلاح و تعویض لوله انشعاب را به مردم دادند که این وعده ها تو خالی از آب درآمده است.

حسین بیژنی تقی‌پور، منتخب ششمین دوره شورای اسلامی روستای طویلان سفلی اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به قطعی 40 روز آب شرب خانه بهداشت این روستا، اظهار کرد: آب شرب خانه بهداشت طویلان سفلی حدود 40 روز است که به علت مسدود شدن لوله انشعاب، کاملا" قطع شده و این در حالی است که شاهد شرایط بیماری کرونا، گرمای هوا و مراجعه ارباب رجوع به این خانه هستیم.

 

وی با بیان اینکه قطعی آب شرب این خانه بهداشت چندین مرتبه از دو سه سال گذشته به علت فرسودگی و شکستگی های مکرر لوله آب این مسیر مورد پیگیری قرار گرفته اما توجهی به آن نشده، گفت: این امر از طریق خانه بهداشت، مرکز بهداشت و دهیاری روستا به صورت حضوری، تلفنی و مکاتبه ای به اداره آبفار شهرستان اطلاع داده شده اما هر بار با وعده اصلاح و تعویض لوله انشعاب آب تنها شاهد وعده و وعیدهای مکرر و تو خالی و دروغین مسئولان بهره برداری و امور آبفار شهرستان بودیم.

 

منتخب شورای روستای طویلان سفلی اسدآباد با بیان اینکه تاکنون با ادعای دروغین اصلاح و تعویض کل شبکه آبرسانی روستای طویلان سفلی که بیش از ده سال مطرح است، گذران عمر می کنیم، گفت: اگر همان سالهای اول این امور انجام می‌‍شد، بنابر گفته خود مسئولان حدود 260 میلیون تومان بودجه لازم داشت اما در حال حاضراصلاح شبکه نیاز به بودجه میلیاردی دارد.

 

وی با طرح اینکه سؤال از مسئول بهره برداری و امور آبفار که چگونه برای تهیه 60 -70 متر لوله، بودجه و اعتبار لازم را ندارند؟ و این مسئله اضطراری وفوری را به زمان اصلاح کل شبکه حواله می‌کنند، گفت: آیا وعده تعویض و اصلاح کل شبکه روستا را که حدود 4- 5 کیلومتر لوله نیاز است، می‌دهند و قادر به تامین بودجه واعتبار آن هستند؟ پس اگر قادر به تامین بودجه هستند، چرا بعد از این همه سال در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است؟

 

بیژنی تقی‌پور با بیان اینکه در راستای حفاری مسیر لوله کشی خانه بهداشت با دهیاری روستا هماهنگی لازم صورت گرفته و دهیار هم همکاری لازم را در این خصوص اعلام داشته، خاطر نشان کرد: انتظار می رود شرکت آبفای شهرستان  نسبت به اصلاح ولوله گذاری مسیر خانه بهداشت فوق و رفع این معضل و جبران کوتاهی و قصورصورت گرفته، دراسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.

 

روستای طویلان سفلی یکی از بزرگترین روستای اسدآباد به لحاظ جمعیتی است که در 35 کیلومتری شهر اسدآباد و از توابع بخش پیرسلمان در دهستان کلیایی واقع شده است.

آوای سیدجمال: در پی دستور دادستان اسدآباد مبنی بر ممنوعیت قطعی آب در این ایام، انتظار می رود که دادستان محترم شهرستان موضوع قطعی آب شرب خانه بهداشت که در این شرایط کرونایی نیاز ضروری یک مکان بهداشتی است را پیگیری و بررسی کنند.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal