آخرین اخبار

5. مرداد 1400 - 8:58   |   کد مطلب: 39592
رئیس دادگستری اسدآباد از آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد و مالی طی سال گذشته در این شهرستان خبرداد.

به گزارش آوای سیدجمال، علی رئیس‌میرزایی اظهار کرد: سال گذشته با حمایت و کمک خیران نیک‌اندیش ۲۵ زندانی اسدآبادی که به دلیل مشکلات مالی در حبس به سر می‌بردند، آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

 

 

وی نهادینه شدن آموزه‌های دینی را یکی از مهمترین راه‌های جلوگیری از جرم دانست و گفت: پیشگیری از جرم وگناه یکی از موضوعات اساسی در حیات بشری بوده که همواره به شیوه‌های مختلفی اعمال شده اما یکی از عوامل مؤثر وکارآمد در رابطه با پیشگیری از جرم، نقش و تأثیر آموزه‌های دینی بر افراد بوده که به همین دلیل به عقیده بسیاری از کارشناسان علوم اجتماعی، آموزه‌های دینی می‌تواند در جلوگیری و کاهش وقوع جرم در جامعه از نقش مؤثری برخوردار باشد.

 

 

رئیس میرزایی تصریح کرد: از جمله اولویت‌های دادگستری اسدآباد، توجه ویژه به حقوق و کرامت مردم، پاسخگویی و پیشگیری از اطاله دادرسی است که همه روزه با ملاقات‌های که در دادگستری و دادستانی شهرستان انجام می‌گیرد سعی می‌شود انتظارات مراجعه‌کنندگان را برآورده سازیم.

 

وی کاهش جمعیت زندانی و به‌کارگیری ظرفیت‌های نهادهای پذیرنده به‌منظور تربیت مجرم را از جمله سیاست‌های قوه‌قضاییه دانست و ادامه داد: با این روش بسیاری از مشکلات خانواده‌های زندانی مرتفع می‌شود.

 

 

رئیس دادگستری اسدآباد، یکی از سیاست‌های تحولی قوه قضائیه را کاهش جمعیت کیفری برشمرد ویادآور شد: با اجرای این مهم، جمعیت کیفری زندانیان به حداقل می‌رسد  و در نهایت امکان مجازات‌های جایگزین موجب شده که حکم حبس کمتر صادر شود.

 

رئیس میرزایی همچنین به حضور کامل کارکنان دادگستری اسدآباد در شرایط کرونایی اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود نیروی و حجم بالای مراجعات تصمیم بر آن شد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات قضائی بدون وقفه به مراجعین صورت بگیرد.

 

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات شهرستان در کمال صحت و سلامت، بیان کرد: خوشبختانه در این دوره در شهرستان اسدآباد بدون هیچ‌گونه چالش و با امنیت کامل انتخابات به نحو مطلوبی برگزار شد که  لازم است در این رابطه از مردم ولایتمدار دیار سیدجمال‌الدین، فرماندار، دادستانی، فرماندهی سپاه ناحیه، فرمانده انتظامی شهرستان، هیئت‌های اجرایی و نظارت و تمامی عواملی که در برگزاری این انتخابات سرنوشت‌ساز و مهم دخیل بودند، تقدیر و قدردانی کرد.

ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal