آخرین اخبار

5. مرداد 1400 - 9:02   |   کد مطلب: 39593
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: خاطره نگاری ۹۷۸ خانواده شهید استان همدان ثبت شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، مجید صفدریان ، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: تاکنون خاطره نگاری ۹۷۸ خانواده شهید در استان انجام و ثبت شده است که در صورت بهبود شرایط کرونایی، این آمار افزایش خواهد یافت.

 

 

او با بیان اینکه ۹۳۸ خانواده شهید شرایط شرکت در طرح «اسناد افتخار» را دارند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۷۸ مورد در کل استان همدان خاطره نگاری انجام شده که با توجه به سهمیه ۶۰ موردی سال گذشته در همدان، با صرفه جویی در هزینه‌ها ۷۹ مورد ثبت شده است.

 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان تاکید کرد: یکی از اقدامات خوب، ارزشمند و ضروری که بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال‌های گذشته آغاز کرده، ثبت خاطرات اقشار مختلف ایثارگران بوده که در سال جاری نیز این موضوع با اولویت خاطره نگاری جانبازان ۷۰ درصد و والدین شهدا ادامه دارد.

 

 

این مقام مسئول یادآور شد: تعداد ۱۸۳ جانباز ۷۰ درصد نیز در قید حیات هستند که براساس شرایط جسمانی و اوضاع کرونا، به مرور زمان با این افراد مصاحبه انجام گرفته و اسناد آماده خواهند شد.

 

 

صفدریان با بیان اینکه ترویج و توسعه فرهنگ غنی ایثار و شهادت در سطح جامعه و آشنا کردن آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان با سبک زندگی و سیره شهدا موجب می‌شود تا جامعه‌ای مطلوب و دارای مولفه‌های لازم برای یک جامعه اسلامی داشته باشیم، اظهار داشت: یکی از مهمترین راه‌های رسیدن به این مقصد ارزشمند، ثبت خاطرات خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان است.

 

 

او خاطرنشان کرد: سینه والدین شهدا مملو از خاطرات گرانبهای فرزندان شهیدشان است و ایثارگران که همرزم و هم سنگر شهیدان بوده اند، خاطرات نفیسی از ایثار و فداکاری خود و دوستان شهیدشان دارند.

 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ادامه داد: امروز که نسل حاضر تشنه فرهنگ و معارف شهدا و ایثارگران است باید این ناگفته‌ها جمع آوری، ثبت و در زمان حال و آینده به بهترین نحو برای همگان تبیین و تشریح شود.

 

 

صفدریان عنوان کرد: انقلاب اسلامی و در استمرار آن دفاع ما در همه عرصه‌ها از ابتدا تا به امروز، پیوند عمیقی با نهضت عاشورای امام حسین (ع) دارد، لذا هرکس و در هر کسوتی به اندازه توان خود باید برای ثبت و نشر فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی که باعث به ثمر رسیدن این حرکت مقدس شده گام بردارد.

 

 

او اظهار داشت: براساس تفاهم نامه‌ای که با صدا و سیمای استان منعقد شده، خاطرات ضبط شده به ترتیب ضبط در برنامه‌های سیما پخش خواهد شد.

 

استان همدان نزدیک به هشت هزار شهید، بیش از ۲۷ هزار جانباز و نزدیک به هزار آزاده در دوران دفاع مقدس، تقدیم انقلاب کرده است.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal