آخرین اخبار

10. مرداد 1400 - 20:43   |   کد مطلب: 39638
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت:در شهرستان به نسبت هفته قبل بیماری کرونا شعله ور تر شده و در این امر تجمعات تأثیر بسزایی داشته است.

به گزارش آوای سیدجمال، ایرج صالحی یکشنبه ۱۰مرداد در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان با اشاره به خطر ویروس دلتا  اظهار کرد: متأسفانه در شهرستان اسدآباد نیز مواردی از ویروس دلتا داشته ایم که در این موارد برخی از افراد اقدام به زدن  واکسن  کرونا کرده اند اما با وجود واکسن مبتلا به ویروس دلتا  شده اند که این امر موجب نگرانی و احساس خطر شده است.

 

 

وی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی در مهار بیماری کارساز خواهد بود، تصریح کرد: متأسفانه در پیک پنجم کرونا مردم با عادی انگاری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی تفاوت شده اند و رعایت نمی کنند.

 

 

صالحی افزود:سراسر کشور و به تبع آن شهرستان اسدآباد وارد پیک پنجم کرونا شده اند و در همین رابطه سه هفته سخت خواهیم داشت که هفته اول آن آغاز شده و برای کنترل پیک دوهفته باقی مانده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه استان همدان در سطح کشور با کمتر از ۳۵ درصد دارای پایین ترین رتبه در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی است بیان کرد:افزایش تخت در بخش های کرونایی چاره کار نبوده و با توجه به افزایش تخت بیماران کرونایی باید تعداد کادر درمان نیز به ازاء هر تخت افزایش یابد که در این رابطه کادر درمان  دیگر خسته و مستأصل شده اند.

 

 

صالحی با درخواست از شهروندان و مردم درتداوم  رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از هر گونه عادی انگاری کرونا خاطر نشان کرد:پیک پنجم کرونا با آمدن محرم همراه شده که در این رابطه لازم است مصوبات و موارد پروتکل های بهداشتی در هرگونه مراسمات عزاداری حسینی رعایت شود.

 

 

وی اضافه کرد:در آخرین آمارها تجمعات جشن و عروسی با ۲۹ درصد و تجمعات و دورهمی های خانوادگی با ۶۹ درصد از مهمترین دلایل طغیان و علت کرونا در استان همدان شناخته شده است.

 

 

صالحی همچنین با اشاره به اقدام برخی از کشورها در بحث واکسیناسیون تصریح کرد:برخی از کشورهای مستکبر اقدام به واکسیناسیون ۶۰ تا ۷۰ درصدی جمعیت هدف کشور خود کرده اند که منت این کار را بر سر نظام می گذارند در حالی که این اقدام آنان انسانی نبوده و باید در کل دنیا این برنامه همگام باهم پیش می رفت چرا که به تنهایی این اقدام کشورها در واکسیناسیون هیچ فایده ای ندارد.

ایسنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal