آخرین اخبار

12. مرداد 1400 - 20:02   |   کد مطلب: 39661
کارشناس هواشناسی گفت: فردا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی ، زنجان، قزوین، تهران و سمنان بارش باران پیش بینی می شود.

به گزارش آوای سیدجمال، امیر حسین سرکرده کارشناس هواشناسی ، با بیان اینکه با توجه به اینکه سامانه بارشی بر روی کشور قرار گرفته و چند روزی است که امواج تراز میانی از ۵ کیلومتری سطح زمین عبور می‌کند، گفت: این امواج باعث ناپایداری و ایجاد رعد و برق و وزش باد شدید می‌شوند که بیشتر نواحی شمالی کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

 

 

او ادامه داد: امروز و فردا همچنان شرایط ناپایدار را داریم و در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، شمال کرمانشاه، همدان، مرکزی و زنجان، دامنه جنوبی البرز، قزوین، تهران و سمنان بارش پراکنده باران را شاهد هستیم.

 

 

سرکرده با بیان اینکه در سواحل دریای خزر همچنان بارش باران را داریم، گفت: در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و نواحی مرکزی کشور از جمله یزد و نواحی غربی استان اصفهان هم در این چند روز شاهد بارش پراکنده باران هستیم.

 

 

 

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: با توجه به مدل و نقشه‌هایی که به روز رسانی شده در ارتفاعات واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم احتمال بارش باران طی امشب و فردا پیش بینی می‌شود.

 

 

او افزود: همچنان با توجه به کشیده شدن جریانات گرم و مرطوب جنوبی بر روی نواحی جنوب شرقی کشور، در جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، شمال و نواحی شرق استان هرمزگان، نواحی جنوبی و شرقی استان فارس هم شرایط برای وقوع رگبار باران و وزش باد مانند روز‌های گذشته آماده است.

 

 

سرکرده بیان کرد: آب‌های جنوبی کشور و دریای عمان مواج هستند، اما به نظر می‌رسد این امواج به تدریج ضعیف شوند و در پایان هفته هم چند درجه‌ای افزایش دما را خواهیم داشت؛ این در حالی است که از مقدار و میزان بارش‌ها هم در آخر هفته کاسته خواهد شد.

 

 

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: احتمال وقوع ناپایدار‌ بارش‌ها تا پایان تابستان وجود دارد، اما نمی‌توان به طور دقیق روز آن را اعلام کرد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal