آخرین اخبار

17. مرداد 1400 - 8:00   |   کد مطلب: 39692
نماینده ولی فقیه در استان همدان:
خبرنگاران در ایجاد روحیه عدالت‌خواهی موثر هستند
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه وقتی جامعه‌ای عدالت‌خواه شود به صورت طبیعی جامعه به سمت عدالت حرکت خواهد کرد، گفت: عدالت اتفاقی نیست و خبرنگاران در ایجاد روحیه عدالت‌خواهی موثر هستند.

به گزارش آوای سیدجمال، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین تجدید میثاق خبرنگاران با شهدا ضمن تبریک هفته خبرنگار با بیان اینکه روز خبرنگار بهانه و فرصتی است که بتوانیم از نزدیک از زحمات خبرنگاران تشکر کنیم، اظهار داشت: در ایامی که منسوب به قشر خاصی است کار درست این است که ما بنشینیم و صحبت و مشکلات آن قشر را بشنویم.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدا و درگذشتگان قشر خبرنگاری از جمله مهدی کاشی و سید صدرالدین موسوی و شهدای سلامت، گفت: دعا می‌کنم هر چه زودتر این ویروس منحوس را از جامعه انسانی و اسلامی برطرف کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، با بیان اینکه یکی از شعارهای اساسی نظام اسلامی مسئله عدالت‌خواهی است، تصریح کرد: ما شاید در بحث عدالت در عرصه اجتماعی احساس ضعف کنیم اما به نظر می‌رسد تلاش خبرنگاران عدالت‌خواهی را به مطالبه جدی اجتماعی تبدیل کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه درست است در عرصه عدالت ضعف داریم و در شهر، استان و کشور با مفاسد اجتماعی و بی‌عدالتی مواجه هستیم، گفت: با این وجود روحیه عدالت‌خواهی خیلی خوبی در بین مردم شکل گرفته است.

شعبانی عنوان کرد: قبل از هر اصلاح اجتماعی، ایجاد انگیزه و دغدغه مطالبه‌گری باید مسیر را هموار کند.

 

وی با بیان اینکه وقتی جامعه‌ای عدالت‌خواه شود به صورت طبیعی جامعه به سمت عدالت حرکت خواهد کرد، افزود: عدالت اتفاقی نیست که یک شبه در جامعه‌ای شکل بگیرد و خبرنگاران در ایجاد روحیه عدالت‌خواهی موثر هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه از خبرنگاران گله‌مندی دارم، گفت: گاهی اخبار منعکس شده و نوشته‌ها تخصصی نیست و باید مهارتی و تخصصی باشد.

 

وی با بیان اینکه قلم برخی از خبرنگاران قوی است که جای تقدیر دارد، گفت: افرادی که می‌خواهند به تازگی در این عرصه ورود پیدا کنند باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

 

*خبرنگاران باید معروف را درست بشناسند و مبلغ آن باشند

 

شعبانی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه گاهی ما معروف و منکر را درست نمی‌شناسیم، تصریح کرد: یکی از اساسی‌ترین کارهای خبرنگاران این است که معروف را درست بشناسند و مبلغ معروف باشند.

 

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک سال و نیم است که با رویکرد جدید وارد عرصه شده است، عنوان کرد: بهترین کسانی که می‌تواند عملکرد ستاد و مسئولین را نقد کنند خبرنگاران هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نقد باید منصفانه باشد، گفت: مبارزه با فساد به شعار تبدیل شده است برخی از افراد در بحث مبارزه با فساد می‌خواهند خودنمایی کنند در حالی که مبارزه با فساد ضوابط خود را دارد.

 

وی با بیان اینکه خبرنگاران حد فاصل و پیوند دهنده مسئولین و جامعه هستند، تاکید کرد: خبرنگاران به واسطه اینکه در میدان عمل هستند، بهتر می‌توانند مشکلات را شناسایی کنند و منتقل دهند.

 

شعبانی با بیان اینکه خبرنگاران در بحث امید به زندگی مجاهدت کنند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران با قلم شیوا و تولید محتوای فاخر انگیزه و اعتماد به نفس را در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان تقویت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal