آخرین اخبار

17. مرداد 1400 - 9:18   |   کد مطلب: 39695
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد خبر داد:
امانت 10 هزار و 500 نسخه کتاب به شهروندان اسدآبادی در ایام تعطیلات کرونایی
مهدی مراردیان‌تمجید مرادیان تمجید با اشاره به تعطیلات کتابخانه به دلیل شرایط کرونایی، گفت: در این مدت شهروندان ۱۰ هزار و ۵۰۰ کتاب به امانت بردند که این آمار در نوع خود بی نظیر است.

به گزارش آوای سیدجمال، مهدی مراردیان‌تمجید، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با اشاره به نقش خبر و اطلاع رسانی در جامعه و سرانه پایین فضای کتابخوانی در شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: شهر اسدآباد با وجود چند دانشگاه و جمعیت ۶۰ هزار نفری از فضای کتابخوانی استانداردی برخوردار نیست اما در حال حاضر توسعه کتابخانه شهید رجایی به نتیجه رسیده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد با گذری بر روند عملیات اجرایی کتابخانه استاندارد اسدآباد، تصریح کرد: در صورتی که این کتابخانه به بهره برداری برسد، فضای کتابخوانی این شهرستان بیشتر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این پروژه کتابخانه استاندارد در ابتدا زیر مجموعه پروژه های راه و شهرسازی بوده که علی رغم تخصیص اعتبارات برای آن، متاسفانه اقدام به ساخت نمی‌شد، گفت: در حال حاضر این پروژه به اداره امور کتابخانه ها سپرده شده که با پیگیری نماینده مجلس و مسئولان 2 میلیارد تومان برای ساخت آن تخصیص داده شده است.

 

مرادیان تمجید با تأکید بر اینکه در صورت عدم افزایش تورم کتابخانه استاندارد با 8 میلیارد تومان دیگر ساخته خواهد شد، افزود: امیدواریم با حمایت مسئولان در ساخت ان وقفه ای ایجاد نشود

 

وی با اشاره به نیاز فضای کتابخوانی در شهرک سیداحمد گفت: در صورتی که راه و شهرسازی در طرح تفصیلی این شهر زمینی برای ساخت کتابخانه در شهرک سیداحمد در نظر بگیرد، می‌توان این منطقه را از فضای کتابخوانی بهره مند کرد.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون علی رغم شرایط کرونایی ۳۴۱ برنامه فرهنگی در سطح شهرستان برگزار شده است، گفت: خوشبختانه ۵۶ هزار و ۵۰۰ نسخه کتاب در سطح کتابخانه های عمومی شهرستان موجود است.

 

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۵۰۱ نسخه کتاب کودک در کتابخانه های شهرستان وجود دارد، افزود: این میزان کتاب کودک ۲۰ درصد منابع کتابخوانی ما شکل می دهند.

 

مرادیان تمجید با اشاره به تعطیلات کتابخانه به دلیل شرایط کرونایی، گفت: در این مدت شهروندان ۱۰ هزار و ۵۰۰ کتاب به امانت بردند که این آمار در نوع خود بی نظیر است.

 

وی از دریافت بالغ بر ۸۰۰ کتاب آموزشی درسی از قلم چی خبر داد و گفت: ارزش ریالی این کتابها بیش از ۸۰ میلیون تومان است.

 

در پایان این نشست از خبرنگاران شهرستان اسدآباد به مناسبت روز خبرنگار تجلیل شد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal