آخرین اخبار

18. مرداد 1400 - 11:29   |   کد مطلب: 39706
حسین وثوقی‌کیا با بیان اینکه واکسیناسیون 379 هزار رأس دام علیه بیماریهای واگیر دامی مشترک بین انسان و دام در شهرستان اسدآباد انجام شده، گفت: زنده‌فروشی مرغ در سطح کشور ممنوع است واین شهرستان فاقد این نوع واحد است.

به گزارش آوای سیدجمال، حسین وثوقی‌کیا، سرپرست اداره دامپزشکی اسدآباد در نشست تجلیل از خبرنگاران این شهرستان، با اشاره به تلاش خبرنگاران در انعکاس اخبار مهم و به روز، اظهار کرد: فعالیت و تلاش جامعه دامپزشکی در جامعه همیشه در گمنامی بوده در حالی که فعالیت آنها تأثیر مستقیمی بر سلامتی انسان دارد و تنها رسانه ها میتوانند این زحمات را منعکس کنند.

 

وی از ابتلا دو نفر از کارکنان دامپزشکی به کرونا خبر داد و گفت: ۹۰ درصد دامپزشکان مبتلابه تب مالت هستند که سیستم بدن را تحت تأثیر قرار داده که البته انتقال این بیماری از انسان به انسان وجود ندارد و کشنده نیست.

 

سرپرست اداره دامپزشکی اسدآباد با ارائه گزارشی از فعالیت اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد، گفت: در ۱۰۲ روستای شهرستان بالغ بر ۲۳۰ هزار دام سبک و ۱۲ هزار سنگین تحت حمایت دامپزشکی است.

 

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون 379 هزار رأس دام علیه بیماریهای واگیر دامی مشترک بین انسان و دام در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: این واکسیناسیون علیه بیماری آبله، شاربن، تب مالت، تب برفکی، آنتروتوکسمی، قانقاریا، آگالاکسی، لمپی اسکین بوده است.

 

وثوقی کیا تصریح کرد:از ابتدای امسال واکسیناسیون ۵۹۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری در شهرستان انجام شده است.

 

وی انجام تست توبرکولین 620 رأس در راستای مبارزه با سل گاوی، تست سرمی خونگیری بروسلوز 207 رأس گاو و گوساله، تست مراقبت سرمی بیماری مشمشه 108 مورد را از دیگر اقدامات دامپزشکی در این شهرستان برشمرد.

 

سرپرست اداره دامپزشکی اسدآباد با اشاره به مبارزه با انگلهای خارجی، گفت: در این راستا سمپاشی جایگاه 37 هزار و 700 مترمربع و سمپاشی 3 هزار و 193 رأس دام انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه هزار و 200 مورد بازرسی از مراکز انجام شده، گفت: در این راستا دو مورد مرکز متخلف به دستگاه قضایی معرفی شده است.

 

وثوقی کیا از ممنوعیت زنده‌فروشی مرغ در سطح کشور، گفت: شهرستان اسدآباد یک مورد زنده فروشی مرغ نداریم.
 وی با اشاره به نبود کشتارگاه صنعتی در شهرستان، گفت: کشتارگاه دام صنعتی را میتوان با حداقل امکانات راه اندازی کرد که البته نیاز به متقاضی دارد.

 

سرپرست اداره دامپزشکی اسدآباد در خصوص کشتارگاه طیور نیز گفت: در حال حاضر کشتارگاه طیور در این شهرستان معارض دارد که باید تعیین تکلیف شود. در پایان این نشست از خبرنگاران در عرصه انعکاس اخبار دامپزشکی تقدیر شد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal