آخرین اخبار

7. شهريور 1400 - 15:26   |   کد مطلب: 39887
ابراهیم فهلی بابیان اینکه هیچ‌کسی مصون از آسیب اجتماعی است و ممکن است هرکسی را گرفتار کند، گفت: داشتن سواد سلامت در جامعه و آگاهی به علائم و نشانه های خودکشی یک امر ضروری است که معلمان، والدین، ، دوستان، پزشکان، مربیان ورزش، گروه‌های رسانه‌ای باید دارای این سواد باشند و در کاهش آسیب کمک کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، ابراهیم فهلی،  دبیر سمپوزیوم ملی مداخله در بحران با موضوع خودکشی در نشست خبری این سمپوزیوم، با اشاره به وضعیت نامطلوب امر خودکشی به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی در شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: باید برای کاهش این آسیب در جامعه نگاه علمی و عالمانه به پدیده اجتماعی داشته باشیم و در این راستا تصمیم بر برگزاری یک سمپوزیوم با بهره‌گیری از دانش و علم افراد متخصص گرفتیم.

 

 

وی بابیان اینکه هیچ‌کسی مصون از آسیب اجتماعی است و ممکن است هرکسی را گرفتار کند، گفت: ازجمله عوامل امر خودکشی  افسردگی دوقطبی است اما این قابل‌پیشگیری است.

 

 

دبیر سمپوزیوم ملی مداخله در بحران با موضوع خودکشی با تأکید بر لزوم افزایش سواد سلامت و روان در مردم، گفت: درصورتی‌که افراد جامعه درزمینهٔ سلامت سواد  و به علائم، نشانه و افکار خودکشی آگاهی داشته باشند، به کاهش آسیب کمک کند.

 

 

وی با طرح این سؤال که یک فرد اگرچه حرفی زد، باید نگران باشیم و آن حرف هشدار است، تصریح کرد: ازجمله کسانی که باید دارای آگاهی و سواد سلامت باشند تا مردم را آگاه کنند، معلمان، والدین، ، دوستان، پزشکان، مربیان ورزش، خبرنگاران گروه‌های رسانه‌ای هستند.

 

 

فهلی یادآور شد: در سمپوزیوم ملی مداخله در بحران، متخصصان از دید روانشناسی بالینی، مشاوره ، روانشناسی عمومی مشکلات را بررسی و جمع‌بندی می‌کنند و در پایان توصیه‌های را به‌عنوان نقشه راه به مسئولان ارائه می‌دهند.

 

 

وی با اشاره به اینکه سمپوزیوم ملی مداخله در بحران، دو روزه است، گفت: در روز 15 شهریورماه بر اساس دستاوردهای به‌دست‌آمده در روز 14 شهریور برای گروه‌های مختلف مردم کارگاه‌های تخصصی گذاشته‌شده است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal