آخرین اخبار

10. شهريور 1400 - 8:00   |   کد مطلب: 39912
مدیر دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دارو‌های درمان کرونا بنا بر سهمیه بندی وزارت بهداشت در بیمارستان‌ها توزیع شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، دکتر مرضیه مساعد، مدیر دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دارو‌های درمان کرونا بنا بر سهمیه بندی وزارت بهداشت در بیمارستان‌ها توزیع شده است و تنها یک دارو برای بیماران بخش ICU به سختی تامین می‌شود.

 

او افزود: این دارو برای بیماران با شرایط حاد در بخش استفاده می‌شود و سایر بیماران کرونایی با شرایط تنفسی غیر بخش مراقبت‌های ویژه به آن نیاز ندارند.

 

مدیر دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان از قیمت ۲ میلیون تومانی داروی ایرانی و ۱۱ میلیون تومانی داروی خارجی مخصوص بیماران بخش خبر داد و گفت: اگر در داروخانه‌ها دارو‌ها را با نرخ غیر از مصوب به فروش برسد، مردم می‌توانند با سامانه ۱۴۹۰ به دانشگاه علوم پزشکی اطلاع دهند تا با آن‌ها برخورد قانونی شود.

مساعد بیان کرد: خوشبختانه تاکنون در استان همدان هیچ مشکلی در تامین سایر دارو‌ها و سرم نداشتیم و همواره برای بیماران مراجعه کننده به بیمارستان در صورت نیاز سرم تزریق شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal