آخرین اخبار

13. شهريور 1400 - 16:48   |   کد مطلب: 39946
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: یک محموله حاوی ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا به زودی تحویل استان خواهد شد که برای استفاده براساس طرح ملی واکسیناسیون و اولویت بندی های اعلام شده، در سردخانه نگهداری می شود.

به گزارش آوای سیدجمال، «رشید حیدری مقدم» روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: ۶۵۵ هزار دوز واکسن در استان همدان تاکنون تزریق شده که از این تعداد ۱۹۰ هزار نفر هر ۲ دوز واکسن را تزریق کردند و تاکنون ۳۶.۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال این استان واکسینه شدند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال استان همدان، ۹۵ درصد ۷۵ تا ۸۰ سال ، ۱۰۰ درصد جمعیت ۷۰ تا ۷۵ سال، ۸۸.۱ درصد جمعیت ۶۵ تا ۷۰ سال، ۱۰۰ درصد ۶۰ تا ۶۵ سال، ۷۴ درصد ۵۵ تا ۶۰ سال و ۶۵.۵ درصد افراد ۵۰ تا ۵۵ سال تاکنون علیه کرونا واکسینه شدند.

 

 

حیدری مقدم گفت: در مجموع ۹۴ درصد افراد بالای ۶۰ سال این استان تاکنون علیه کرونا واکسینه شدند این رقم در کشور ۸۷ درصد بوده یعنی همدان هفت درصد از نرم کشوری بالاتر است. 

 

 

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۸ بیمار بستری مثبت و ۶۸۸ بیمار سرپایی مثبت شناسایی شده است و ۶ بیمار کرونایی نیز جان خود را از دست دادند.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه اکنون یک هزار و ۴۱۲ بیمار کرونایی در بیمارستان های این استان بستری هستند، اضافه کرد: همچنین ۸۹۵ بستری موقت داشتیم که اگر برای درمان این تعداد بیمار تدبیری نمی شد هم اینک شمار بیماران بستری به ۲ هزار و ۴۰۰ نفر می رسید.

 

 

حیدری مقدم گفت: با رسیدن شمار بیماران بستری به ۲ هزار و ۴۰۰ نفر استان همدان با بحران جدی در درمان بیماران کرونایی مواجه می شد که با ایجاد کلینیک های تخصصی و فراهم سازی زمینه کاهش شمار ورودی به بیمارستان ها جان بیماران زیادی را نجات دادیم.

 

 

وی اظهار داشت: یک هزار و ۷۵۰ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته به اورژانس بیمارستان های این استان مراجعه کردند همچنین از نظر رنگ بندی هم اینک ۹ شهرستان استان همدان در وضعیت قرمز و شهرستان فامنین در وضعیت نارنجی قرار دارد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: طبق ارزیابی هایی انجام شده، این دانشگاه رتبه ششم کشور را در بین ۷۲ دانشگاه علوم پزشکی در عملکرد هشت ساله گذشته کسب کرده است همچنین کارانه پزشکان تا خرداد و دیگر پرسنل تا تیرماه پرداخت شده است./ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal